نوروز 95/ در ایام عید کتاب بخوانیم 1

«تبسم‎‌های جبهه» باز خوانی خاطرات شرین دوران دفاع مقدس/ بیایید گول بخوریم!

حمید داوودآبادی در کتاب «تبسم‎‌های جبهه» به حال و هوای رزمندگان از دریچه طنز نگاه کرده است.
کد خبر: ۷۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ - 21March 2016

«تبسم‎‌های جبهه» باز خوانی خاطرات شرین دوران دفاع مقدس/ بیایید گول بخوریم!

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  جبههها بیشتر از آنکه شاهد ترکشها و مجروحیتها باشد شاهد شوخ و شنگیهای رزمندگانی است که گوشههایی از آن را در «تبسمهای جبهه» میخوانیم.

عیدانهای با طعم تبسم شهدا

در روزهای درکنار هم بودن به بهانه عید و خوش گذارانیها«تبسمهای جبهه» آن را متفاوتتر میکند. این کتاب بهانه خوبی است تا با ورود به جمع شوخ رزمندگان به تصویری متفاوت از آنها برسیم.

حرفهای ناگفته «تبسمهای جبهه»

مجموعه خاطراتی از رزمندگان ایرانی در طول هشت سال جنگ بین ایران و عراق است. در این اثر برخی از خاطرات طنزآمیز از بسیجیان و فرماندهان ارشد نظامی اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول دوران جنگ از زبان بازماندگان آن دوران نقل شده که حکایت از طبع شوخ رزمندگان ایرانی و بسیجیان داشت. در این خاطرات همچنین به ابعادی از ایثار و از خودگذشتگی، اخلاص، خوش اخلاقی، داشتن روحیه عبادی و رزمندگی، شجاعت، تیزهوشی، معنویت، شهادت طلبی، تهذیب نفس و تقوای بسیجیان و رزمندگان ایرانی اشاره شده و حال و هوای حاکم بر جبهههای جنگ از زبان برخی از آنان توصیف شده است.

این کتاب کاری متفاوت از حمید داوود آبادی است که خاطراتی باحال و قشنگ بچههای رزمنده را در کتابش گردآوری کرده است.

به جای قسمتی از متن کتاب

حمید داوودآبادی درباره کتابش میگوید: شاید اکثر اونایی که گول خورده! و توی مطبوعات یا اصلاً توی کتابهای خودم، خاطرات تلخ و شیرینم رو خونده باشن، بعضی از این خاطرات براشون تکراری باشه! بله درسته ولی ...به پیشنهاد یکی از دوستان، این کتاب رو از دل همهی خاطراتم درآوردم تا تبسمهای شیرین و شادیهای کودکانهمان رو در جنگ، یکجا بذارم توی قاب نگاهتون.حالا خود دانید.اگر خوشتون اومد، دعاشو بهجون رفیقم بکنید، و اگر هم نه، که خب چیکار کنم تا راضی بشین؟!

«تبسمهای جبهه» در دو1000 نسخه و 320 صفحه و 325 گرم به قلمفرسایی «حمید داوودآبادی»  توسط انتشارات مجداسلام(موسسه شهید کاظمی» روی پیشخوان کتاب فروشیها رفته است. این کتاب را در سراسر کشور البته اگر این تیراژ کفاف بدهد میتوانید ابتیاع بنمایید

نظر شما
پربیننده ها