تدوین نرم‌افزار "انار و آینه" پیرامون زندگی شهید حسین تاجیک

نرم افزار چند رسانه‌ای "انار و آینه" شامل زندگی‌‌نامه، خاطرات، وصیت‌نامه، عکس، فیلم و صدای شهید "حسین تاجیک" در کرمان تدوین شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴ - 02February 2014

تدوین نرم‌افزار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، نرم افزار چند رسانهای "انار و آینه" شامل زندگینامه، خاطرات، وصیتنامه، عکس، فیلم و صدای شهید "حسین تاجیک" توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان تدوین شد.

خاطرنشان میسازد حسین تاجیک در نخستین روزهای بهار سال ۱۳۴۲ در روستای شادبهار شهرستان "کهنوج" به دنیا آمد. تحصیلات دوره ابتدایی را در یکی از روستاهای اطراف شادبهار گذراند و دوره راهنمایی را در جیرفت سپری کرد.

وی برای تحصیل در دبیرستان راهی شهر سیرجان شد و تا پایان این دوره در آنجا اقامت گزید. روزهای نوجوانی و تحصیل حسین با روزهای گرم و پرشور مبارزات انقلابی مردم ایران همراه بود و او نیز چون دیگر هموطنان خود شور قیام و مبارزه در دل داشت. انقلاب به پیروزی رسید و گل امید در دلهای میلیونها انسان مشتاق شکوفا شد.

حسین از همان دورهٔ نوجوانی عضو بسیج شد و در سال ۵۹ به کردستان اعزام شد، اما چندی بعد غریو شیپور جنگ، حسین و دیگر مردان غیور این آب و خاک را به پشت خاکریزهای دفاع فراخواند. حسین در شعبان سال ۶۱ همانطور که آرزو و خواستهٔ قلبیاش بود با دختری از خانوادهای روحانی و سادات ازدواج کرد. دیری نگذشت که حسین با همان سن کم فرمانده عملیات سپاه سیرجان شد.

از آنجا که حسین نیرویی ورزیده و کامل محسوب میشد هیچ ارگانی نمیخواست او را از دست بدهد و فرماندهان اجازهٔ اعزام به او نمیدادند. او پس از اصرار زیاد به جبهههای نبرد اعزام شد و از عملیات والفجر ۱ به صورت ماموریتی در عملیاتها شرکت کرد.

وی بعد از مسئولیت پادگان امام حسین (ع) در سال ۶۳ به درخواست سردار سلیمانی به طور دائم به لشکر ۴۱ ثارالله پیوست و فرمانده گردان ۴۱۵ شد. سالها تلاش و مجاهدت از او فرماندهی دلیر و خستگیناپذیر ساخت و سرانجام در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ (عملیات کربلای ۵) صدای پر طنین حسین تاجیک، فرمانده گردان ۴۱۵ لشکر ۴۱ ثارالله در اطراف نهر جاسم به خاموشی گرایید تا شعله یادش برای همیشه در دلها روشن بماند. او با اشتیاق سفیر شهادت را در آغوش کشید و به آرامش جاوید دست یافت.

از سردار شهید حسین تاجیک دو فرزند به نامهای محمدحسین و محمدمهدی به یادگار مانده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار