سرلشکر "قاسم سلیمانی" در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

همیشه جای خالی شهید میرحسینی را احساس می‌کنم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همیشه جای خالی شهید "قاسم میرحسینی" و سایر شهدای والامقام دفاع مقدس را در کنار خودم احساس می‌کنم.
کد خبر: ۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰ - 10January 2014

همیشه جای خالی شهید میرحسینی را احساس می‌کنم

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بزرگداشت شهیدان احمد کاظمی و حسان اللقیس، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، احساس خودش را نسبت به شهید میرحسینی اینگونه بیان کرد: همیشه جای خالی شهید میرحسینی را در کنار خودم احساس میکنم.

سردار سلیمانی پیش از این درباره شهید قاسم میرحسینی گفته بود: "درباره شهید میرحسینی هرچه بگویم احساس می کنم اصلا نمی توانم حق شهید او را ادا کنم. خیلی روح بزرگی داشت. خدا را شاهد می گیرم که هیچ وقت در چهره شهید میرحسینی در سخت ترین شرایط من هراسی ندیدم. انگار در وجود این مرد چیزی بعنوان ترس، هراس، دلهره و تردید وجود نداشت. در حالی که رگبار گلوله از همه طرف می بارید و همه خودشان را در پناهگاهها پنهان می کردند، مانند پشت سنگری یا تپه خاکی که تیر نخورند، اما این شهید عالیقدر می ایستاد و ما همه مات و مبهوت حرکات او می شدیم."

حاج قاسم سلیمانی دربارهی شهادت این شهید نیز گفته بود: "هیچوقت خبر شهادت ایشان را از یاد نمی برم. من در دو سه عملیات واقعا از خدا می خواستم که پایان عمر من همین مقطع باشد. یکی همین عملیات کربلای ۵ بود. خصوصا وقتی خبر شهادت شهید میرحسینی را شنیدم. احساس کردم که واقعا لشکر ثارالله منهدم و منحل شد و از همه مهمتر فکر می کردم شهادت ایشان تاثیر بسیار عمیقی بر عدم موفقیت ما در عملیات کربلای ۵ بگذارد. هیچ خبری مانند این خبر در لشکر ثارالله نمی توانست غم ایجاد کند."

شهید قاسم میرحسینی فرزند سیستان و متولد سال ۴۲ در یکی از روستاهای "جزینک" زابل است. قاسم آخرین فرزند مرادعلیست. مرادعلیِ کشاورز با آبهای هامون و هیرمند در دشتهای سیستان کشاورزی میکرد.

شهید میرحسینی در سال ۴۷ وارد مدرسه شد و تحصیلاتش را شروع کرد. سالهای دبیرستانش با دوران انقلاب همزمان شد. دانشآموزی بیش نبود که در فعالیتهای انقلابی در زابل شرکت کرد و بسیاری از دوستانش را که چند سال بعد با هم به جبهه رفتند را از همین جلسات و فعالیتها شناخت. او همچنین در شکلدهی اجتماعات انقلابی روستاییها نیز نقش داشت و در تاسوعای ۵۷ اولین راهپیمایی بزرگ روستاییان «جزینک» علیه حکومت شاه را سامان داد.

با پیروزی انقلاب و تاسیس نهاد انقلابی سپاه، مرد سیستانی، لباس سبز سپاه را به تن کرد و در بخش پذیرش و عملیات سپاه زابل مشغول به فعالیت شد.

سردار "غلامرضا باغبانی" مسئول هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان و از همرزمان شهید میرحسینی میگوید: من دو سال زودتر از شهید میرحسینی وارد سپاه شدم. وقتی که ایشان وارد سپاه شد جزو نیروهای بنده بود. در عملیات بیت المقدس هر دو نفرمان معاون فرمانده گردان و با هم بودیم.

در سال ۶۲ شهید میرحسینی در عملیات والفجر مقدماتی مسوول طرح و عملیات تیپ ۴۱ ثارالله میشود و قبل از عملیات خیبر به فرماندهی این تیپ انتخاب و با شرکت در عملیات بدر به شدت مجروح میشود. میرحسینی در سن ۲۲ سالگی توفیق زیارت خانه خدا را یافت و پس از بازگشت از این سفر معنوی به عنوان قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله معرفی شد. او از این پس همیشه در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود.

سردار باغبانی میگوید: آن چیزی که باعث شده بود شهید میرحسینی این مراحل فرماندهی را در مدت زمانی کوتاهی طی کند، رفتار و عمل اخلاصگونه ایشان بود.

سرهنگ حمزه دهقان، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و از نیروهای شهید میرحسینی در لشکر ۴۱ ثارالله در رابطه با ویژگیهای روحی و اخلاقی این شهید بزرگوار میگوید: حاج قاسم میرحسینی انسان خودساختهای در همه ابعاد بود. از ویژگیهای ایشان صداقت، اعتماد به نفس و توکل به خدا بود. ایشان بسیار متواضع و فروتن بودند. شجاعت سردار زبانزد همه بود. تا وقتی که شهید میرحسینی در لشکر حضور داشت، خیال حاج قاسم سلیمانی راحت بود. یکی از دلایلی که اکنون حاج قاسم سلیمانی به عنوان ذخیرهٔ انقلاب ماندهاند و خار چشم دشمنان شدهاند، این بود که در بیشتر عملیاتها شهید میرحسینی را در کنار خود داشتند.

غلامرضا باغبانی از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات کربلای ۵ رابطهٔ سردار سلیمانی و شهید میرحسینی را اینگونه بیان میکند: شهید میرحسینی به دلیل فکر، اندیشه و تدبیر در مسائل نظامی، مالک اشتر لشکر ۴۱ ثارالله بود. او رابطهای برادرانه و دوستانه با سردار حاج قاسم سلیمانی داشت. نگاهشان نسبت به هم نگاه بلندی بود و رابطهای بین این دو بود که هر دو را نمایان کرده بود. امروز خلا حضور ایشان در کنار حاج قاسم سلیمانی احساس میشود.

سرهنگ دهقان نیز میگوید: در عملیات کربلای ۵، سردار حاج قاسم سلیمانی روز بعد از شهادت میرحسینی در جمع بچههای لشکر حاضر شد و بعد از بیان چند کلمهای، هق هق گریه کرد و از شدت ناراحتی سرش را به تریبون کوبید.

سردار غلامرضا باغبانی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در رابطه با شهادت حاج قاسم میرحسینی میگوید: شهید میرحسینی کسی بود که شهادتش را پیشبینی کرده بود و در عملیات کربلای ۴ حاج قاسم به من گفت که در عملیات بعدی شهید میشود.

مقام معظم رهبری سالها قبل در رابطه با شهید میرحسینی فرمودند: "شهید حاج قاسم میرحسینی که از سرداران لشکر ۴۱ ثارالله میباشد، از آن شخصیتهای استثنایی و جالب است که من مردم سیستان را اینگونه شناختم."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار