محسن صباغ در نشست خبری تشریح کرد

ویژه برنامه‌های روز دوازدهم بهمن‌ماه/ تشکیل ۸۵۰ ستاد در سراسر کشور

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن تشریح برنامه‌های روز ۱۲ بهمن و گرامیداشت لحظه تاریخی ورود امام راحل به میهن اسلامی گفت: بزرگداشت ایام الله ۱۲ و ۲۲ بهمن پاسداشت آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ - 29January 2014

ویژه برنامه‌های روز دوازدهم بهمن‌ماه/ تشکیل ۸۵۰ ستاد در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، "محسن صباغ" در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه ۹ بهمن ماه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قیام خود، غرور ملّتهای مستضعف جهان را که سالها مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند، امام راحل نه تنها سرنوشت کشورش را تغییر داد، بلکه میلیونها انسان گم گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فرا خواند.

انقلاب اسلامی ایران، جهان را با پدیدهای نو و تازه روبرو کرد

محسن صباغ در ادامه سخنانش افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، ناظران را با پدیدههای تازه در صحنه سیاسی جهان روبهرو ساخت. این پدیده از لحاظ به ماهیت، اهداف و سرنوشت، با هیج یک از انقلابهای سیاسی جهان قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، موجب تجدید حیات اسلام در جهان شد و به بیان دیگر، در دورهای که اعتماد به نفس در میان مسلمانان جهان از بین رفته و خواهان هضم شدن در هویت جهانی بودند، انقلاب اسلامی، به مسلمانان جهان اعتماد به نس داد و تمدن اسلامی را مجددا احیا کرد.

صباغ با اشاره به اینکه این تجدید حیات اسلامی آثار مختلفی برای جنبشهای اسلامی به ارمغان آورد افزود: یکی از این آثار، انتخاب اسلام به عنوان بهترین و کاملترین الگو برای مبارزه با دشمن بود که چنین رویکردی به معنای کنار گذاشتن اندیشههای غیر مذهبی است که همگی در نجات ملّتهای اسلامی از چنگال استبداد داخلی و خارجی ناتوان ظاهر شدند.

تاثیر انقلاب اسلامی ایران در منطقه و بیداری اسلامی
 
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران، سرآغاز بیداری اسلامی در جهان است که توسط مردی از سلالهٔ پاک رسول خدا (ص) به ثمر نشست.

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، ادامه داد: تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه و شعله ور کردن شعلهٔ خشم مردم مسلمان و غیر مسلمان در بسیاری از کشورها و بیداری اسلامی که هم اکنون شاهد هستیم، گواه روشنی بر این مدّعاست، زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ شاهد پیروزی و تأثیرگذاری قاطع جنبشی کاملا مردمی بودهایم.

بزرگداشت ایام الله ۱۲ و ۲۲ بهمن پاسداشت آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی است

صباغ اظهار کرد: بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و یومالله ۲۲ بهمن ماه به معنای بزرگداشت آرمانهای اسلامی و اعتقادات دینی است که جوهرهٔ انقلاب اسلامی را تشکیل میدهند. به عبارت دیگر، حضور آگاهانه مردم در مراسم و مناسبتهای ایامالله، بهویژه یومالله ۱۲ و ۲۲ بهمن از مصادیق پاسداری از ریشههای انقلاب و خنثی نمودن توطئهها و تهدیدهای دشمنانی است که تلاش میکنند تا مردم حضور کمرنگ و کمفروغی در مراسم ایامالله دهه فجر انقلاب اسلامی به ویژه در راهپیمایی عظیم بیست و دوم بهمن داشته باشند.

وی دهه فجر، را دههٔ ماندگار و فراموش نشدنی تاریخ ملّت بزرگ ایران اسلامی و یادآور شیرینی ایام روزهای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلابی که پس از ۱۴ قرن متولد شد و رساترین فریاد دشمنشکن تاریخ، یعنی امام راحل عظیمالشأن آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن با تمام وجود تلاش کرد و پس از او خلف صالحش مقام معظم رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدظلهالعالی) ادامه دهنده دقیق همان راه است.

وی اظهار کرد: انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود و ملت بزرگ ایران با اعتقاد راسخ، هیمنهٔ کفر و استکبار را در هم شکست و چشم قدرتمندان را خیره ساخت.

وی گفت: اکنون که در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به منظور برنامهریزی و فراهمسازی تمهیدات لازم برای تکمیل و حضور حماسهٔ سیاسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و تأثیرگذاری حضور مردم در سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با درون مایهای برگرفته از معارف والای انقلاب اسلامی مشارکت، همفکری و همکاری همهٔ دستگاههای فرهنگی و تبلیغاتی، اجرایی و تشکلهای مردمی بیش از پیش لازم و ضروری به نظر میرسد.

وی تصریح کرد: امید است این نعمت بزرگ الهی را که برای به دست آوردن آن، شهدای گرانقدر عزیزی تقدیم اسلام و انقلاب شده است با رهبری مدّبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) به دست صاحب اصلیاش حضرت ولیعصر (عجلالله تعالی فرجهالشریف) بسپاریم. انشاءالله اکنون که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، ۱۲ بهمن روز ولادت ولایت در ایران است، برنامههای این روز را اعلام میداریم.

تشکیل ۸۵۰ ستاد در سراسر کشور

صباغ با اشاره به تشکیل بیش از۸۵۰ ستاد دهه فجر در سراسر کشور افزود: یکی از مهمترین اهداف این ستادها، گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رحمةالله علیه) زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و همچنین تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی، امام، رهبری و شهدا است.

وی گفت: در ستادهای یاد شده نقش جوانان و نوجوانان عزیز در کنار همه اقشار مردم به صورت جدی
مطرح بوده است و با تشکیل کمیتههای تخصصی در برنامهریزیها و در اجرای آن نقش فعالی داشتهاند.

شستشوی مرقد مطهر امام خمینی (ره) با گلاب ناب کاشان توسط بسیجیان

صباغ افزود: از پنجم تا یازدهم بهمن ماه هفته استقبال از دهه فجر اعلام شد که با هدف آمادگی مردم برای برپایی جشنهای دهه فجر توسط نهادها، ادارات و سازمانها، مساجد، مدارس و تزئین و آذینبندی خیابانها و میادین و معابر عمومی همراه خواهد بود.

وی در مورد برنامههای ویژه این هفته اظهار کرد: ادای احترام و نثار گل به مرقد منوّر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) توسط اقشار مختلف مردم و مسئولان نهادها و سازمانها و ادارات، شستشوی مرقد منور امام راحل عظیمالشأن باگلاب ناب کاشان، تزئین و گلآرایی حرم مطهر امام راحل عظیمالشأن، آمادهسازی و مهیا نمودن حرم مطهر برای استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین جشنهای دهه مبارک فجر در یومالله دوازدهم بهمن از برنامههای این هفته است.

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (رحمةالله علیه) آمد و انقلاب اسلامی پدیدار شد و جمهوری اسلامی به تثبیت رسید، روز ۱۲ بهمن یعنی روز بازتعریف ورود امام، در این روز تاریخی همه مردم، سازمانها و نهادها در شور برگزاری مراسم آغاز دهه فجر و ورود امام به میهن اسلامی و ۲۲ بهمن هستند. دلدادگان امام در خمین و قم، بیت امام را مأمن وجود خودشان و مردم تهران حرم مطهر امام راحل را مأمن وجود خود میدانند. لذا، ستاد اهتمام لازم را داشته تا با همه نهادها هماهنگی کامل را برای هرچه بهتر برگزاری مراسم آغازین دهه فجر و ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن داشته باشد.

گرامیداشت لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن

وی با بیان ایتکه، مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن آغاز میشود، گفت: مراسم رسمی آغازین جشنهای دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) به میهن اسلامی رأس ساعت ۹: ۳۳ دقیقه صبح شنبه دوازدهم بهمن با حضور امت امام، اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسئولان محترم لشکری و کشوری در جوار مضجّع شریف و منوّر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار میشود.

صباغ تصریح کرد: این مراسم با برنامه نمادین صدای هواپیما و تک تک ساعت و لحظه شماری مردم، همراه با بانگ تکبیر و تلاوت آیاتی از کلامالله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز میشود، در این مراسم برنامههای متنوع نظیر برنامه گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرودهای انقلابی و همخوانی و سخنرانی حضرت حجتالاسلام رئیسی معاون اول محترم رئیس قوه قضائیه و همچنین قرائت پیام خانواده معظم شهیدان به محضر امام و امت امام توسط یکی از خانواده معزّز شهیدان، برگزار میشود.

صباغ در مورد برنامه ویژه مکان جلوس امام (ره) تصریح کرد: یکی دیگر از برنامههای ویژه دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام راحل عظیمالشأن است. یعنی مکان تاریخی که امام عزیز پس از ورود به میهن اسلامی در سال ۱۳۵۷ به بهشت زهرا آمدند و آن سخنرانی تاریخی را ایراد فرمودند.

وی ادامه داد: این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز میشود، در این مراسم اجرای سرود، شعرخوانی، سخنرانی حجتالسلام پورمحمدی، وزیر محترم دادگستری و گلریزان مکان جلوس امام عزیز توسط مردم است.  

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در مورد سایر برنامههای ۱۲ بهمن افزود: همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) برنامههای ویژه دیگری نیز اجرا میشود که یکی از انها مراسمی در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد، با سخنرانی فرزند یادگار حضرت امام،
حجتالاسلام سیدحسن خمینی و همچنین بیان خاطراتی توسط حجتالاسلام دعائی نماینده محترم ولی فقیه در موسسه اطلاعات همراه با اجرای سرود و برنامههای هنری است.

وی رژه موتورسواران با حضور موتورسواران نیروهای مسلح ـ بسیج و دژبان و حرکت آنان در مسیر حرکت امام خمینی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (سلامالله علیها) در سال ۱۳۵۷، گلباران مسیر حرکت حضرت امام خمینی در سال ۱۳۵۷ از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (سلامالله علیها)، حرکت دوچرخهسواران از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام خمینی (رحمةالله علیه) همزمان با رژه موتورسواران، برنامه رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاهها تا گلزار شهدا را از دیگر برنامههای ۱۲ بهمن برشمرد.

صباغ تصریح کرد: اجرای مراسم ویژه یومالله ۱۲ بهمن در سازمانها، نهادها و ادارات، به صدا درآوردن ناقوس کلیساها و کنیسهها و دیگر معابد ادیان الهی با اجرای برنامههای ویژه در این اماکن مذهبی، نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامیداشت یومالله ۱۲ بهمن در تمامی مدارس، به صدا درآوردن سوت کشتیها و بوق قطارها، پردهخوانی انقلاب در مجتمع فرهنگی هنری نور تهران ساعت ۱۰ صبح ۱۲ بهمن، به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی و بیان خاطرات سال ۵۷ و شهدای انقلاب اسلامی و بیات وقایع و جنایتهای رژیم پهلوی و همچنین مقاومت ملت ایران تا پیروزی انقلاب بهرهبری امام خمینی (رحمةالله علیه) از دیگر برنامههای این روز است.

گلباران منزل حضرت امام خمینی (ره) در خمین و بیت ایشان در قم

وی افزود: اجتماع طلاب و روحانیان پایتخت همزمان با آغاز دهه فجر ساعت ۱۰ صبح در حوزه علمیه باقرالعلوم (علیهالسلام) تهران با سخنرانی حجتالاسلام مصلحی با عنوان «نقش روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی»، همچنین مراسم ویژه دیگری از قبیل، گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین، گلباران بیت حضرت امام در قم، اجرای برنامه و گلباران منزل حضرت امام خمینی در نجف اشرف، گلباران منزل امام در ترکیه (همان منزلی که امام در زمان تبعید در آنجا بودند) و برگزاری برنامه ویژهای در نوفل لوشاتو فرانسه (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) از جمله برناهههای دیگری است که در روز ۱۲ بهمن ماه برگزار میشود.

برگزاری جشنهای ویژه سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در ۷۸ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: جشنهای ویژه سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در ۷۸ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان برگزار میشود.

وی همچنین خبر داد: مراسم ویژه میهمانی لالهها، همه ساله در اولین پنجشنبه دهه فجر، شستشوی مزار شهدا و گلباران آن توسط مردم اجرا میشود.

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این مراسم روز پنجشنبه ۱۷/۱۱/۱۳۹۲ از ساعت: ۱۴: ۰۰ تا ۱۶: ۰۰ در بهشت زهرا (سلامالله علیها) و همزمان در گلزار شهدای اقلیتهای دینی و ۱۸۰۰۰ گلزار شهدای سراسر کشور با حضور مسئولان محترم و اقشار مردم و خانواده معظم شهدا برگزار میشود و مزار شهدای انقلاب اسلامی در سراسر کشور توسط بالگرد گلباران میشود.

تکمیل حماسه سیاسی مردم در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب

صباغ در مورد مراسم یومالله بیست و دوم بهمن اظهار کرد: این مراسم با حضور میلیونی و راهپیمایی پرخروش و حماسهساز مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در تهران و سراسر کشور برگزار میشود. که جزئیات آن در جلسه آینده و متعاقباً اعلام میشود، در مسیرهای راهپیمایی تهران نیز غرفههای فرهنگی، هنری، خدماتی، بهداشتی و پذیرایی آماده خدمترسانی به مردم و راهپیمایان عزیز هستند.

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امسال با توجه به شعار سال یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توجه ویژهای به غرفههای اقتصادی و نمایش محصولات و تولیدات کارخانجات داخلی شده است که تحت عنوان «طرح تجلی حضور همه ما» در مسیرهای راهپیمایی به چشم میخورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار