سردار دهقان:

هیچ جایی برای عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان توان حمله به ایران را ندارند و عدم حمله آنها ناشی از محبت و دلسوزی‌شان نسبت به ما نیست، بلکه این سندی بر ناتوانی آنها در هر نوع اقدام نظامی است.
کد خبر: ۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰ - 08January 2014

هیچ جایی برای عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت شهیدان "احمد کاظمی" و "حسان اللقیس"، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانانی که حتی یکروز هم در واحد نظامی خدمت نکرده بودند، در بازهای کوتاه به فرماندهان و استراتژیستهایی بزرگ بدل شدند، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس به حرکتی جاودان و الگویی برای کشورهای اسلامی و حتی دیگر کشورها تبدیل شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا از شهادت طلبی ملت ما هراس دارد و ملتی که این همه خون داده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، هیچ گاه به دشمن بسم الله نمی گوید.

سردار دهقان با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در آن زمان، بخشی از نیروهای مسلح ما به لبنان رفتند و شالوده اولیه حزبالله توسط سپاه طرح ریزی و تشکیل شد. شهید سید عباس موسوی و حسان اللقیس نیز در همان دوره آموزش دیدند.

وی با اشاره به رشادت های حزب الله لبنان و روحیه شهادت طلبی نزد آنها گفت: تمامی ظرفیتهای انقلابی، روحیه حق طلبی، آزادی خواهی و نفی نظام سلطه به خوبی در درون حزب الله و مردم لبنان موج می زند.

حسان اللقیس در دامان انقلاب پرورش یافت

وزیر دفاع با بیان اینکه حسان اللقیس یکی از سربازان امام خمینی(ره) بود که در دامان انقلاب پرورش یافته بود، گفت: روحیه خستگی ناپذیری، خدمت خالصانه به مردم، عمق فهم و بینش سیاسی وی، عمق تقید به رعایت احکام شریعه اسلام و از خود گذشتگی و پشت پا زدن به مظاهر دنیوی و عمق پیوند این شهید در آن زمان با امام خمینی(ره) و در این زمان با حضرت آیتالله امام خامنهای(مدظله العالی) از ویژگیهای بارز رفتاری و فکری این مجاهد شهید حزبالله بود.

دهقان ادامه داد: وقتی با حاج حسان مواجه میشدم، جز اطمینان روحی و قلبی به ایمان به خدا و نصرت الهی در او چیزی مشاهده نمیکردیم؛ در آخرین سفری که حاج حسان به ایران داشت، فرزند او در جنگ 33 روزه لبنان به شهادت رسیده بود و در این سفر به شوخی به من گفت ما هم جزء خانواده شهدا شدیم.

شهید کاظمی منشا تحول در سپاه بود

وی با اشاره به یاد و خاطره سردار شهید حاج احمد کاظمی گفت: شهید کاظمی قبل از انقلاب در لبنان آموزش نظامی را فرا گرفت و از آغاز جنگ تحمیلی در عرصه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی شجاعانه با دشمنان جنگید.

سردار دهقان اظهار داشت: شهید کاظمی منشا تحولات بنیادی در نیروی زمینی و هوایی سپاه پاسداران بود و بی شک از دست دادن شهیدانی مانند این شهید بزرگوار اگرچه سخت است اما وجود چنین شخصیتی چه دوران حیات و یا پس از شهادت یک سرمایه عظیم است.

عدم حمله نظامی به ایران نشانه ناتوانی دشمنان ماست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه جایی گفته شد که آمریکا از چنان قدرتی برخوردار است که قادر می باشد توان نظامی ما را به چشم بر هم زدنی از کار بیاندازد، تأکید کرد: ملت ما مصداق عینی شعار ما می توانیم است و توانسته هیمنه پوشالی نظام سلطه را با تمام توان درهم بشکند.

وی افزود: دشمنان قادر به حمله به ایران نیستند و عدم حمله آنها ناشی از محبت و دلسوزی آنها نسبت به ما نیست، بلکه این سندی بر ناتوانی آنها در هر نوع اقدام نظامی است. آن کسی پیروز قطعی است که با اعتقاد و خدا و توانمندیهای نظامی خود در مقابل دشمن ایستادگی کند. اکنون ملت ما این توان را دارد. امروز انوار قدسی و روحی شهیدان هم کشورهای اسلامی و هم غیراسلامی درنوردیده است و اینها همه در سایه روحیه مقاومت، ایستادگی و شهادت طلبی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما به سلاح هستهای نیاز ندارد،خاطرنشان کرد: ولی ملت ما از نظر سیستمهای دفاعی در جنگ نامتقارن در اوج اقتدار قرار دارد.

هیچ جایی برای عقبنشینی در مذاکرات هستهای وجود ندارد

دهقان با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 پیرامون موضوع هستهای اظهار داشت: به دلیل پیوندی که هیأت مذاکره کننده با جامعه دارد و اقتداری که ملت ما داراست، از موضع اقتدار در پشت میزی می نشیند که طرف دیگر آن سردمداران دنیا حضور دارند.

وی تصریح کرد: تا به اینجا اینگونه نبوده است که هیأت مذاکره کننده دست پایین را داشته باشد یا خواستهای به او دیکته شود. در طی مسیر مبارزه جویی ما در مقابل نظام سلطه و در موضوع هسته ای به مدد خداوند و پایداری ملت قطعاً پیروز میدان خواهیم بود.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: هیچ جایی برای عقب نشینی در مذاکرات هسته ای نمی بینیم؛ بلکه در چارچوب نظامات حقوق پذیرفته شده با بدخواهان و دشمنان که نمیخواهند ملت ما از اقتدار برخوردار شود و سرنوشت خود را تامین کند، خواهیم ایستاد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار