داوود هاشمی:

سومین یادواره ۲۰۰ شهید ورزشکار قم برگزار می‌شود

مسئول بسیج ورزشکاران استان قم گفت: سومین یادواره شهدای ورزشکار استان قم به همت سازمان بسیج ورزشکاران و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹ - 17February 2014

سومین یادواره ۲۰۰ شهید ورزشکار قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "داوود هاشمی" مسئول بسیج ورزشکاران استان قم در نشست خبری سومین یادواره ۲۰۰ شهید ورزشکار استان قم که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، اظهار کرد: سومین یادواره ۲۰۰ شهید ورزشکار استان قم، پنجشنبه، اول اسفندماه سال جاری با حضور جامعه ورزش و خانواده معظم و معزز شهداء برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ورزش با خیل عظیم مخاطبان نوجوان تا کهنسال، گستردگی فراوانی دارد و در مباحث فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی میتوان به خوبی از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره است.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قم با بیان اینکه همایش اصلی در تهران و به صورت سراسری و در استانها نیز با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان برگزار میشود، عنوان کرد: در عرصه معرفی شهدا خلأهایی دیده میشود و برای اینکه بتوانیم نقصها را رفع کنیم برگزاری یادوارههای قشری و صنفی اهمیت ویژهای دارد و شهدا مانند جوی آبی جاری هستند که هرگاه بخواهیم میتوانیم از فرهنگ آنها بهره ببریم.

هاشمی اخلاقمداری در ورزش و پرداخت به موضوعات ارزشی با محوریت شهدا را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم دینی به جامعه ورزش نیازمند اقدامات کارشناسی شده و تخصصی است و از طریق همکاری با رسانهها میتوان وارد این حوزه شد.

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه علی بن ابی طالب (ع) با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نفر شهید ورزشکار در قم شناسایی شدهاند، ابراز کرد: این افراد به طور مستقیم در رشتههای مختلف ورزشی فعالیت میکردند البته برخی از آنها نیز دارای مقام قهرمانی نیز بودهاند.

وی با اشاره به اینکه حضور بسیج در عرصههای مختلف عامل بیمه جامعه خواهد بود، گفت: با برگزاری مراسمات انس با شهداء خواهیم توانست مقابل هجمههای جوامع غربی بایستیم و جامعه را از شر وجودآنان پاک کنیم.

هاشمی از برنامهریزی برای ساخت نماهنگ و دیگر محصولات فرهنگی ویژه معرفی شهدای ورزشکار قمی خبر داد و افزود: سومین یادواره شهدا به همت سازمان بسیج ورزشکاران و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار میشود که زمان برگزاری مراسم اول اسفند بعد از نماز مغرب و عشاء در فرهنگسرای جوان خواهد بود.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قم با اشاره به اینکه درصدد هستیم کتاب ویژه شهدای ورزشکار نیز به زودی در استان قم به چاپ برسانیم که در جلد نخست ۱۱۰ نفر از آنها معرفی میشوند، اضافه کرد: در چاپ این کتاب به مسائل مختلفی همچون همپوشانی آیات و روایات و ارتباط آنها با ورزش توجه خواهد شد و از نظر هنری و صفحهآرایی نیز تلاش شده است خیل عظیم جوانان به ویژه ورزشکاران نسبت به این کتاب مشتاق شوند.

هاشمی از تهیه نرمافزار جامع معرفی شهدای ورزشکار قمی خبر داد و تصریح کرد: پایگاه اطلاعرسانی معرفی شهدای جامعه ورزش نیز به زودی راه اندازی میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار