مهدی ابوالحسنی خبر داد

برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در کرمان

مدیر کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان کرمان گفت: سومین جشنواره خاطره نویسی و عکس دفاع مقدس با عنوان "یادهای زلال" در کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ - 05March 2014

برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در کرمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، "محمد مهدی ابوالحسنی" مدیر کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: سومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس با عنوان "یادهای زلال" به همت اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان کرمان و همکاری اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح، ناحیه بسیج دانشجویی و بنیاد شهید و امور ایثاگران استان کرمان برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۴ بخش خاطرات رزمندگان، همسران و فرزندان ایثارگران، والدین شهدا و خاطرات پیرامون شهدای گمنام برگزار میشود، تصریح کرد: در بخش خاطرات رزمندگان بیان خاطرات توسط خود رزمنده مدّ نظر است و در بخش همسران و فرزندان ایثارگران، ارائه خاطرات توسط همسران و فرزندان شهدا مورد توجه است.

وی افزود: همچنین در بخش جانبازان، آزادگان و در بخش خاطرات از والدین شهدا باید مطالب ارائه شده از زبان نزدیکان شهدا، به رشته تحریر درآمده باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: در بخش خاطرات پیرامون شهدای گمنام (تفحص، تشییع، زیارت)، از کلیه افرادی که در مراسمات شهدای گمنام حضور داشته و خاطراتی از کرامات و زیارتگاههای آنان دارند دعوت می نماید تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: همچنین در بخش خاطرات راهیان نور از افرادی که از حضور در کاروانهای راهیان نور و یا سفر شخصی به سرزمینهای نور خاطراتی دارند، جهت شرکت در این جشنواره دعوت به عمل میآید.

ابوالحسنی با بیان اینکه ارائه خاطرات نباید شکل داستانی به خود بگیرد، افزود: در آثار ارسالی باید زمان و مکان خاطره ذکر شده و همچنین متقاضیان می توانند در هر دو مسابقه عکس و خاطره بطور همزمان شرکت کنند.

وی افزود: پس از ارسال آثار به دبیرخانه و انجام داوری، به ۷۲ نفر از بهترین آثار ارسالی جوایزی از جمله ۸ کمک هزینه سفر به کربلای معلی، ۸ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، ۸ دوره کامل کتاب با موضوع دفاع مقدس و ۴۸ بسته فرهنگی اهدا خواهد شد.

 شرکت کنندگان تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع درکرمان بلوار شهید عباسپور، جنب مصلی بزرگ کرمان اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ارسال نماید.

نظر شما
پربیننده ها