امیر یاسینی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

شهید صیاد شیرازی، فرمانده‌ای که حاکم بر قلب ها بود

جانشین دفتر ملاقات مردمی فرمانده کل ارتش گفت: ولایت مداری مهم‌ترین ویژگی شهید صیاد شیرازی بود. دینداری و رشادت های او بی نظیر بود.
کد خبر: ۱۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 09April 2014

شهید صیاد شیرازی، فرمانده‌ای که حاکم بر قلب ها بود

امیر سرتیپ حسین یاسینی جانشین دفتر ملاقات مردمی فرمانده کل ارتش در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص ویژگیهای بارز شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: مهمترین ویژگی شهید صیاد شیرازی ولایت مداری بود، در واقع ایشان در ولایت  ذوب شده و اطاعت از ولایت را سرلوحه تمام کارهایش قرار داده بود.

جانشین دفتر ملاقات مردمی فرمانده کل ارتش افزود: نظم، انظباط، وقتشناسی و انتقال آن به نیروهای تحت امر خود، بسیار مشهور بود. احترام به خانواده و همکاری در منزل نیز در راس کارهای این شهید قرار داشت.

وی با اشاره به یک خاطره از شهید صیاد شیرازی گفت: در یکی از نمازهای جماعت شهید صیاد شیرازی به عنوان امام جماعت بود. در قنوت در حال گفتن ذکر "اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک" بود که ناگهان یک گلوله توپ به سنگر برخورد کرد و مقدار زیادی خاک، گرد و غبار بر سر رزمندگان سرازیر شد. تعداد زیادی از رزمندگان شهید و مجروح شدند، بعد از تخلیه سنگر، تعدادی از رزمندگان نزد شهید صیاد رفته و دیدند که شهید صیاد همچنان در حال خواندن نماز است، از او پرسیدند: با توجه به اینکه گلوله توپ به سنگر خورد و تعداد زیادی از رزمندگان مجروح شدند، چرا نماز را ترک نکردید؟ شهید صیاد در پاسخ گفت: من همیشه دعا میکنم که در حین نماز به شهادت برسم.

امیر یاسینی گفت: در مراسم روز سوم شهید صیاد، همه دوستان به دنبال عکس این شهید بودند. من تعدادی عکس از او داشتم که به آنها دادم تا مقدمات نصب این عکس ها را در مسجد محل فراهم کنند. بعد از مراسم دیدم که بسیجیان محل، تعداد خیلی زیادی از این شهید عکس دارند. آنها میگفتند: شهید صیاد زمانی که به شوشتر میآمدند، خاطرات دفاع مقدس را برایمان میگفتند و ما هم از او  عکس می گرفتیم؛ بنابراین درمی یابیم که شهید صیاد نه تنها در ارتش؛ بلکه در بین مردم و بسیجیان جایگاه خاص و والایی داشت.

وی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی هیات معارف جنگ را تاسیس کرد و به دنبال آن، دانشجویان افسری متوجه شوند که فرماندهان و نیز رزمندگان در دفاع مقدس چه کردند و به صورت میدانی با نحوه شهادت رزمندگان و جنگ آشنا میشوند.

امیر یاسینی ولایت مداری، رسیدگی به مشکلات کارکنان، دیانت، شهامت و جسارت شهید صیاد شیرازی را از ویژگی های شاخص این شهید برشمرد و تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی بر قلب ها فرماندهی می کرد.

وی در پایان گفت: امروز همه نیروهای مسلح به خود میبالند که نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین شخصی را به خود دیده است و همه ما باید راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار