جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد

توسعه توانمندی در مقابله با بحران‌های احتمالی دریایی

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پیش بینی امکانات جایگزین برای مواقعی که امکانات موجود در اثر بحران‌های احتمالی دریایی آسیب می‌بیند را مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۱۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ - 19April 2014

توسعه توانمندی در مقابله با بحران‌های احتمالی دریایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اولین همایش علمی کاربردی مقابله هماهنگ با بحرانهای منطقهای با تاکید بر هماهنگ سازی ارگانهای نظامی و غیر نظامی در عملیات امداد و نجات، به میزبانی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.

در این همایش راهکارهای هم افزایی، توسعه ظرفیت، واکنش سریع، همسویی و ایجاد سیستمهای ارتباطی مطمئن در شرایط بحران، در قالب ارائه طرح و نظر، سخنرانی علمی، ارائه مقاله و جلسه پرسش و پاسخ مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

سردار "علیرضا تنگسیری" جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار "نصرالله فتحیان" رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، امیر نجفیپور رئیس سازمان خدمات درمانی نیروی مسلح، امیر آزاد فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار محمدی یگانه به نمایندگی از نیروی انتظامی، سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و نماینده سازمان بسیج، سردار تاجیکی جانشین اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، عزمی به نمایندگی از مجموعه هلال احمر، دانش به نمایندگی از سازمان آتش نشانی و ایمنی و حسینیان به نمایندگی از مرکز اورژانس از جمله مسئولان و کارشناسانی بودند که در بخشهای مختلف این همایش به تفصیل سخنرانی کرده و یا مقاله ارائه دادند.

در مقالات تخصصی و سخنرانیهای ارائه شده در این همایش، بحرانهای احتمالی در منطقه هرمزگان به عنوان اولین منطقه میزبان این همایش مورد بحث قرار گرفت که از جمله محورهایی که به آنها پرداخته شد، میتوان به انواع بحرانهای احتمالی، ابعاد بحرانهای احتمالی، ظرفیتهای موجود برای مقابله با بلایای طبیعی، راهکارهای دستیابی به وضعیت مطلوب در زمینه امداد و نجات، چگونگی مدیریت شایسته بحران، وضعیتهای مختلف ارتباطی و چگونگی هماهنگی و هم افزایی ارگانهای مختلف نظامی و غیر نظامی فعال در زمینه امداد و نجات و همچنین مدیریت بحران، اشاره کرد.

سردار تنگسیری جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در افتتاحیه این همایش با اشاره به اینکه بحران و بلایای طبیعی بخشی از طبیعت زندگی بشر است، گفت: جلوگیری از غافلگیری، توسعه دانش و ایجاد توان و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران، ابعاد خسارت و به طور کلی ابعاد بحران را کاهش میدهد.

وی افزود: از آنجا که بسیاری از بحرانها و بلایای طبیعی بدون هیچ گونه پیش آگهی اتفاق میافتد، ضرورت ایجاد آمادگی و توانمندی مقابله در برابر بحران یک ضرورت است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بر ایجاد یک مدیریت منسجم در کنترل بحران و کاهش خسارت و آسیبهای ناشی از آن تأکید کرد و گفت: پدافند غیر عامل در شرایط امروز باید به خوبی درک شده و نقش ویژهای در کانونهای مدیریت بحران و آگاهی بخشی به مردم و سازمانهای مختلف نظامی و غیر نظامی داشته باشد.

وی افزود: ایجاد یک شبکه ارتباطی منسجم و مطمئن برای موقعیتهای خاص بحرانی از جمله مواردی است که باید در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار گیرد.

سردار تنگسیری ضمن بیان اینکه ظرفیت جزیرهای و فردی نمیتواند در مقابل بحرانها کارآمد باشد خاطر نشان کرد: مدیریت بحرانهایی که پیش بینی میشود مستلزم کار گروهی و سازماندهی ویژه است که نباید هیچ زمانی را برای شکل گیری این گروه از دست داد.

وی افزود: باید ضوابط مشخص و معینی برای هماهنگی بخشهای نظامی و غیر نظامی در مدیریت و کنترل بحران تعریف و مورد توجه و اعتنا قرار گیرد.

سردار تنگسیری در ادامه نکاتی را درباره لزوم توسعه توانمندی در مقابله با بحرانهای احتمالی دریایی، پیش بینی امکانات جایگزین برای مواقعی که امکانات موجود در اثر بحران آسیب میبیند و... مورد تأکید قرار داد.

موسوی جزایری فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه و دبیر این همایش، نیز ضمن ارائه مقالهای خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش اولین گام جدی برای هماهنگ سازی ظرفیت قابل توجه نیروهای مسلح و سایر ارگانها و بخشهای امداد و نجات برای مقابله با بحرانها و بلایای طبیعی است که در استان هرمزگان آغاز گردید.

وی افزود: ما این گام را تا رسیدن به نتیجه ملموس مورد توجه و پیگیری قرار خواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار