مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

کتاب "سازمان وکالت و نقش آن در عصر ائمه(ع)" منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار چاپ دوم کتاب "سازمان وکالت و نقش آن در عصر ائمه(ع)" در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ - 11April 2014

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، محمد روحانی با اشاره به کتاب سازمان وکالت و نقش آن در عصر ائمه(ع) اظهار کرد: این کتاب در زمینه سازمان وکالت در عصر ائمه اطهار(ع) تالیف شده و موضوع سازمان وکالت در عصر ائمه(ع) و معرفی وکلا و بابهای آن از جمله مباحث اساسی و تعیینکننده در تحلیل و شناخت ابواب گوناگون حیات ائمه اطهار(ع) و پیروان آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امامان شیعه با لحاظ کردن مقتضیات و ضرورتهای موجود اقدام به ایجاد تشکیلاتی کردند که به وسیله آن با سهولت بیشتر بتوانند با شیعیان خود در دورترین نقاط عالم اسلامی ارتباط برقرار کنند و شیعیان نیز از طریق این شبکه، ارتباطی مطمئن با ائمه اطهار(ع) داشته باشند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: نویسنده از یک سازمان بسیار مهم از وکلای ائمه معصومان(ع) استفاده و بحث تاریخی را مطرح کرده، به طور کامل ائمه اطهار(ع) به صورت سازمان وکالت توانستند با شیعیان در ارتباط باشند و جنبههای سیاسی و اجتماعی خاصی را از طریق سازمان وکالت پیگیری کنند.

وی یادآور شد: اهمیت این سازمان و اینکه دارای چه پیشینهای بوده از جمله مواردی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

روحانی عنوان داشت: در این کتاب سعی بر آن بوده که تمام این موارد به ترتیب منطقی و بر مبنای نمونههای خاص و مستند مورد تحلیل و کاوش قرار گیرد و تمام آنچه وجود واقعی داشت و برای شناخت ابعاد و ویژگی این سازمان لازم است از لا به لای منابع حدیثی، رجالی و تاریخی استخراج شده و در معرض نقد و بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این اثر در جلد نخست با مطالبی در زمینه روش، سابقه، ضرورت و اهداف پژوهش شروع شده و سپس معرفی و بررسی منابع اصلی پژوهش مانند اصول و فروع کافی، رجال، فهرست شیخ طوسی و... در این کتاب ذکر شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: بررسی و توضیح واژههای مربوط به وکالت امامان شیعه از دیگر موارد مطرح شده در این کتاب است که عبارات و توضیحات مختلفی درباره واژههایی مانند وکالت، وکیل، وکلا، سفارت، سفیر و سفرا در آن آمده است.

چاپ دوم کتاب «سازمان وکالت و نقش آن در عصر ائمه(ع)» در قالب دو جلد به عنوان اثری از محمدرضا جباری با شمارگان هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر میشود.

نظر شما
پربیننده ها