خاطرات همرزم شهید بابایی به نمایشگاه کتاب می‌رسد

دومین چاپ کتاب «آسمان مال من بود» که به خاطرات سرهنگ صمدعلی بالازاده تعلق دارد به زودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ - 12April 2014

خاطرات همرزم شهید بابایی به نمایشگاه کتاب می‌رسد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سوره مهر، ساسان ناطق تدوینگر این اثر، خاطرات این خلبان غیور نیروی هوایی را در سیزده فصل به نگارش درآورده است.

ناطق درباره این کتاب گفت: خاطرات روایت شده در کتاب «آسمان مال من بود حاصل ۳۰ ساعت مصاحبه با این خلبان دوران جنگ تحمیلی است که علاوه بر روزهای حضور علیبالازاده در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به دوران نوجوانی وی و روزهای انقلاب پیوند میخورد همچنین خاطرات وی از گرفتن نشان شجاعت و دیدار با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز در این اثر روایت شده است.

وی گفت: نگارش این اثر را شروع کرده بودم که متوجه شدم حوزه هنری کتابهای ویژهای از خاطرات خلبانان را منتشر میکند. پس از آن با مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت صحبت کردم و این اثر در ردیف کتابهای ویژه خاطرات خلبانان در انتشارات سوره مهر قرار گرفت.

ناطق درباره نحوه ثبت خاطرات بالازاده توضیح داد: در دوره زمانی ۲ تا ۳ سالهای از تحقیقاتم درباره وقایع دفاعمقدس مصاحبههای زیادی انجام دادم که اطلاعات آنها کمک بسیاری به نگارش داستانهایم میکرد. صمدعلی بالازاده یکی از افرادی بود که در متن مصاحبهها بارها اسم او توسط افراد تکرار میشد اما هرگز او را از نزدیک ندیده بودم. روزی در محل کارم مرا دید و درباره کتابهایم به گفتوگو پرداخت و از من خواست تا خاطراتش را در قالب یک کتاب بنویسیم. در واقع این راوی اثر بود که مرا به عنوان نویسنده انتخاب کرد.

وی درباره ویژگی خاطرات بالازاده گفت: او از آسمان به جنگ نگاه کرده و در خاطراتش موقعیت رزمندگان را از آسمان بازگو میکند. تاکنون کتابهای بسیاری نوشته شدهاند که جنگ را از پشت خاکریزها به ما نشان میدهند.

این نویسنده درباره قالب اثر خود خاطرنشان کرد: «آسمان مال من بود» خاطره ـ داستان است و روایتهای آن با رعایت مؤلفههای خاطرهنویسی نوشته شدهاند. سعی کردهام برای مخاطب، مسایل فنی و تکنیکی حرفه خلبانی را نیز به صورت ساده بیان کنم.

وی درباره انتخاب عنوان کتاب توضیح داد: بالازاده اکنون بازنشسته است و این خاطرات را از دورانی بازگو میکند که در آسمان پرواز میکرده است. نام کتاب برگرفته از نگاه او به گذشته است.

گفتنی است صمدعلی بالازاده در دوران خدمتش ۸۵۰ پرواز انجام داد که ۱۲۱ پرواز در عملیاتهای برونمرزی و پشتیبانی هوایی بوده است. وی در دی ماه سال ۱۳۷۴ بازنشسته شد. علیبالازاده از دوستان نزدیک خلبانان شهید، عباس بابایی و مصطفی اردستانی بوده و به همین دلیل خاطرات وی به گونهای با خاطرات این دو شهید عجین شده است.

کتاب «آسمان مال من بود» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در ۲۹۷ صفحه، قطع رقعی و در تیراژ ۲۵۰۰ جلد از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم خواهد رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار