عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

جانبازان تداوم بخش روح مقاومت در میان نسل‌های آینده انقلاب هستند

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران گفت: جانبازان اسناد زنده‌ای از فرهنگ غنی ایثار و جهاد بوده که تداوم‌ بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه به ویژه درمیان نسل‌های آینده‌ساز انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ - 20May 2014

جانبازان تداوم بخش روح مقاومت در میان نسل‌های آینده انقلاب هستند

حجت الاسلام "محمدعلی رحمانی آملی" عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در ساری به مناسبت عروج ملکوتی جانباز شهید "احمد رضایی" از رزمندگان دلاور شهرستان هزارسنگر آمل، گفت: جانبازان اسناد زندهای از فرهنگ غنی ایثار و جهاد بوده که  تداوم بخش روح سلحشوری ومقاومت در جامعه به ویژه در میان نسلهای آیندهساز انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: فیض وجودی جانبازان یکی پس از دیگری به عطر آسمانی شهادت، عالم را عطرآگین میکند و فضای جامعه را به خیر و صلاح رهنمون میسازد که باید در راستای گرامیداشت مقام والای این بزرگواران تلاش شود.

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان اینکه شهدا بهترین سرمایه انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: حضور ارزشمند مردم در مراسم تشییع شهدا به معنای تجدید پیمان دوباره با این عزیزان است که به آنان میگوییم تا آخرین قطره خون با شما بوده و در راستای تثبیت و ماندگاری ارزشهای انقلاب قدم خواهیم برداشت.

امام جمعه آمل با بیان اینکه پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است، تصریح کرد: شهدا با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی میمانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشتند.

استاد حوزه علمیه آمل، افزود: شهدا ثبات و استمرار خط سرخ حسینی(ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند که باید سیره آنان به نحو ارزندهای در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه شهدا از نگاه معارف دین شاهد و شافع ما هستند، بیان داشت: شهدا برای اسلام و حمایت از دین و قرآن رفتند و جانهای پاک خود را فدا کردند که باید در راستای ماندگاری سیره آنان اهتمام ویژهای صورت گیرد.

امام جمعه آمل با تأکید بر این که شهدا برای احیای ارزشها پا به میدان نبرد حق علیه باطل گذاشتند، خاطرنشان کرد: در چهار راه زندگی دنیایی نباید به هیچ وجه راه خود را گم کنیم و باید برای همیشه در مسیر نورانی شهدا حرکت کنیم که این امر ارزنده سبب سعادت انسان خواهد شد.

 استاد حوزه علمیه آمل با بیان اینکه ترویج وحدت و همدلی یکی از پیامهای ارزنده شهدا است که باید به آن جامه عمل بپوشانیم، گفت: هر چه فریاد است باید بر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی بزنیم و در همه حال مطیع و پشتیبان رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا خواستار پشتیبانی از ولایت فقیه بودند تا به کشور آسیبی وارد نشود، بیان کرد: حضور ارزنده و هوشمندانه در عرصههای مورد نیاز انقلاب باید مورد توجه آحاد مردم باشد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهدا ما را در وصیت نامههای خود به صیانت از این انقلاب و اطاعت پذیری از رهبری سفارش کردند و همه ما باید در عمل کردن به این وصایای شهدا ثابت قدم باشیم.

وی اشاره کرد: دشمن شناسی از جمله نکات مهمی بوده که در این شرایط حساس از تاریخ بادی مورد توجه قرار گیرد و با دوری از تجمل گرایی در جهت پایداری انقلاب با اتحاد و انسجام حرکت کنیم.

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، یادآور شد: آنچه امروز به عنوان عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در جهان متبلور است همه در سایه اتحاد و همدلی همه جانبه رزمندگان و شهدایی است که خالصانه از جان خود گذشتند تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم و باید  قدردان نعمت انقلاب و خون شهدا باشیم.

حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان، گفت: بار دیگر یکی از مردان الهی و هم تبار عاشورائیان به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهیدان والامقام خصوصاً حضرت سیدالشهدا(ع) در ملکوت اعلی مأوی گزید و از روزی الهی بهره مند شد که نوبه خود شهادت وعروج آسمانی پرنده سبکبال جانباز 70درصد شیمیایی شهید احمد رضایی را که سال های طولانی آثار زیانبار شیمیایی را تحمل کرد و در راه حفظ ارزش های والای انقلاب اسلامی کوشید، خدمت مقام معظم رهبری ، مردم شهید پرور شهرستان آمل  و خانواده معظم ایشان تسلیت و تهنیت عرض نموده و امیدوارم خداوند متعال بر درجات معنوی ایشان افزوده و بر خوان گسترده اولیاء الله و شهیدان والامقام خصوصاً ائمه معصومین(ع) مهمان گرداند.

نظر شما
پربیننده ها