مستند «قاب‌های ماندگار» ساخته می شود

کد خبر: ۱۹۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷ - 22October 2012
«قاب‌های ماندگار» مجموعه مستندی است که در 30 قسمت پنج دقیقه‌ای توسط « مهرداد غفارزاده» ساخته شده است. تهیه‌کنندگی این مجموعه را «حسین همایون‌فر» بر عهده دارد.

این مجموعه نگاهی دارد به عکس‌های ماندگار عکاسان هشت سال دفاع مقدس.

در این مستند عکاسان نام آشنای این عرصه با انتخاب یک عکس از میان صدها عکس دیگر خود، با محوریت دفاع، ایثار و شهادت، در باره چگونگی به ثبت رساندن آن سخن می‌گویند.

در این برنامه عکاسانی همچون علی فریدونی، بهزاد پروین قدس، احمد ناطقی، احسان رجبی و ... شرکت دارند. <
بآمد و با پیشنهادی که از طرف «حسین همایون‌فر» داشتم، تصمیم بر این شد مستندی در‌باره عکاسان جنگ بسازم. با توجه به دل‌مشغولی که در زمینه ‌مسائل دفاع مقدس دارم‌، پیشنهاد ایشان را پذیرفتم و بلافاصله کار را شروع کردم. البته ناگفته نماند که «حسین همایون‌فر» به تنهایی چند ماهی بود که درگیر تحقیق اولیه مستند بود.

وی در ادامه افزود: پیش از این مجموعه نیز مستندهای دیگری درباره عکاسان جنگ ساخته بودم، مجموعه مستندی درباره جنگ عراق و امریکا به نام «بازگشت از عراق» و درباره عکاسانی که از جنگ عراق و آمریکا به اروپا برگشته بودند. تمام فیلم در اروپا تصویربرداری شد. مستند دیگری ساختم به نام «عکس برابر اصل»، مستندی بلند در 65 دقیقه درباره هفت عکاس دفاع مقدس بود که به صورت اتفاقی در یک عملیات با هم شرکت کرده بودند و مجموعه مستند «قاب‌های ماندگار» شاید بتوان گفت ادامه همان مستندهای بازگشت از عراق و عکس برابر اصل باشد.

«مهرداد غفارزاده» فیلم سینمایی «گیرنده» را در نوبت اکران سینماها دارد و همچنان در انتظار صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «من زنده‌ام» است.
نظر شما
پربیننده ها