همرزم شهید جهان آرا:

فتح خرمشهر اوج ایثار و گذشت مردم ایران زمین است

در آئین نکوداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در نکا که با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار در مزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، از خانواده هشت شهید عملیات بیت المقدس نکا تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۱۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶ - 24May 2014

فتح خرمشهر اوج ایثار و گذشت مردم ایران زمین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، "نبی الله کوروش نیا" همرزم شهید جهان آرا در این مراسم که در مزار شهدای گمنام نکا برگزار شد، افزود: فتح خرمشهر فتح ارزشها بود، چرا که ارزشها در آن زمان نمود پیدا کرد.

وی اظهار کرد: عزت و عظمت ایران عزیز ما در گرو این عملیات و آزادسازی خرمشهر عزیز است.

کوروش نیا با بیان اینکه همه رزمندگان با مقاومت 45 روزه خرمشهر در برابر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدند، یادآور شد: در آزادسازی خرمشهر مهمترین عامل اتحاد و ایمان و ولایتمداری رزمندگان بود.

وی ادامه داد: حجم نیروهای ما در عملیات بیت المقدس زیر دوهزار نفر بود و هر یک یا دو ایرانی در برابر 50 نیروی دشمن بود که در فتح خرمشهر مردم به کمک تکاورها آمدند و خوشبختانه یاری خداوند و وجود امدادهای غیبی با این مردان بی ادعای جنگ موجب پیروزی در این عملیات بیت المقدس شد.

کوروش نیا با  بیان خاطره ای از توان رزمی ایران گفت: در همان اوایل جنگ "علی حیدری" دو نارنجک تفنگی به من داد که طول 40 تا 50 سانتی متری داشت و آنرا به کمر بستم تا تانک بزنم، درحوالی شهرک سوم خرداد فعلی خرمشهر بودیم که عراقی ها رسیدند من با همراهی "سعید قدک ساز" و "حسن زابل زاده" که هر دو به شهادت رسیدند؛ بودم که گفتم این نارنجکها توان مرا گرفته اند و یکی را آماده کردم که برای تانک دشمن که در حدود 50 متری ما بود پرت کنم، وقتی نارنجک را پرتاب کردم نارنجک رفت جلو و در دومتری من منفجر شد، بچه ها گفتند بلد نیستی نارنجک را حرام کردی و از بین بردی که من توجه نکردم و دومی را هم زدم و همین اتفاق افتاد؛ دو تا سه روز بعد دوباره "علی حیدری" را دیدم، گفت کجایی؟ جهان آرا دنبال توست، گفتم: چه شده گفت: نارنجکهای را که به تو داده بودم،فاسد بودند و چند تا از بچه ها را شهید کرده است از آن استفاده نکن. من هم گفتم که من همان موقع از آن استفاده کردم.

همرزم شهید محمد جهان آرا گفت: خرمشهر متعلق به آن زمین و مردم نیست بلکه متعلق به کل جامعه است و لذا باید رشادتهای رزمندگان ما در آن زمان در فتح خرمشهر و عظمت ایران اسلامی بدرستی تبیین شود.

وی افزود: فتح خرمشهر اوج ایثار و گذشت مردم ایران زمین است و همه باید بدانند که خرمشهر با نیروهای مردمی و همراهی با رزمندگان آزاد شد.

کوروش نیا ادامه داد: بازخوانی فتح خرمشهر از مهمترین برنامه های ما برای شناساندن 8 سال دفاع مقدس به جوانان است تا از آموزه ها و عبرت هاى بى شمار آن درس بیاموزیم و تاریخ این حماسه پرفروغ را براى هر ایرانى و ایران اسلامى همچنان زنده نگهداریم.

در این مراسم مداح اهل بیت "غلامرضا کویتی پور" به بیان مداحی پرداخته و "حدیثه صالحی" از شاعران برجسته مازندارن نیز به شعر خوانی پرداخت و در پایان این مراسم آسمان نکا نورافشانی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار