وقتی شهدایمان را تروریست خطاب می کنند

کد خبر: ۲۰۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷ - 15January 2013
سلسله جوابیه های دکتر داوری و پاسخ‌های نویسنده وبلاگ امت‌حزب‌الله را در این مطلب می‌خوانید.

در آخرین به روز رسانی وبلاگ «امت حزب الله» چنین نوشته است:

چشممان روشن؛ همین مانده بود که شهدا را تروریست بخوانند، اعدام انقلابی را ترور بنامد، اشکارا شهید نواب صفوی و دیگر شهدا مبارزه با حکومت ارتجاع پهلوی را تروریست خطاب کند:

داوری: بررسی مجموعه آثار و گفتار حضرت امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که معظم له در کل دوران مبارزات پیش از انقلاب و حاکمیت پس از انقلاب هیچ‌ گونه‌ مطلب‌ و یا حتی‌ اشاره‌ای‌ به‌ افراد و عنوان‌های‌ زیر نداشته‌اند: «فداییان‌ اسلام‌»، «نواب‌ صفوی»، «هیأت‌ مؤتلفه‌ اسلامی‌»، «محمد بخارایی‌»، «مرتضی‌ نیک‌نژاد»، «رضا صفارهرندی‌» و «صادق‌ امانی». این موضوع نشانگر آن است که حضرت‌ امام‌ خمینی (ره) در کل دوران مبارزه از خرداد 42 تا بهمن 57 با اقدامات تروریستی و مبارزات مسلحانه مخالفت داشت.

پ ن 1: حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید احمد خمینی (ره) می‌گوید:
در قضیه اعدام نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام، امام از مرحوم آقای بروجردی و مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی علیه دستگاه نگرفتند و این‌ها را نجات ندادند. امام در این قضیه خیلی صدمه روحی خوردند. در آن اوضاع و احوال شرایط به گونه‌ای بود که از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود، یعنی استدلال می‌کردند، حالا که بناست یک روحانی اعدام شود، لباس روحانی را از تن او بیرون بیاورید تا به مقام روحانیت اهانت نشود! درست نقطه مقابل، تفکر امام که اعتقاد داشتند روحانی باید با کسوت مقدس روحانیت شهید شود تا مردم بفهمند و آگاه شوند که این‌ها در صحنه هستند. از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود در صورتی که از دیدگاه امام مبارزه روحانیون بزرگواری همچون شهید نواب صفوی روشنی بخش حیات اسلام و انقلاب راه مبارزین بود.

ر. ک. به: مجموعه آثار یادگار امام - ج 1 - ص 660

پ. ن2: شهید عراقی به عنوان بازمانده گروه فدائیان اسلام نزدیک‌ترین رابطه را با حضرت امام داشت.


پ ن 3: رهبر معظم انقلاب: نخستین جرقه‌های انقلابی اسلامی به وسیله «نواب» در من به‌ وجود آمد
رهبر معظم انقلاب درباره اولین دیدار خود با شهید نواب صفوی، رهبر فدائیان اسلام می‌گوید: باید گفت که اولین جرقه‌های انگیزش انقلابی اسلامی به وسیله نواب در من به وجود آمد وهیچ شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد.


پ ن 4: دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تجلی خودباوری و اسلام‌مداری در نواب صفوی سبب شده بود زرق و برق دنیای مادی کمترین تاثیری بر وی نداشته باشد، اضافه کرده بود: نواب صفوی تا پای جان بر سر اهداف متعالی خود ایستادگی کرد و سر سوزنی کوتاه نیامد و امروز نیز به دلیل اینکه تفکری از جنس نور داشت، همچنان زنده است حتی اگر کسانی بخواهند نقش او را در تاریخ با چشم پوشی بر واقعیت‌ها محو کنند.


پ ن5: عمیقا برای رسانه دولت متاسفم که تریبون برخی از اظهارات عجیب شده و ان را تا سر حد تئورسین دولت بالا بکشیم. (قابل توجه کسانی که هر هفته برای ایشان جلسه تشکیل می‌دهند)
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار