آماده سازی مجلد هفتم «داستا‌ن‌های انقلاب»

کد خبر: ۲۰۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲ - 15January 2013
محمدرضا سرشار نویسنده مشغول گزینش و آماده سازی مجلد هفتم «داستا‌ن‌های انقلاب» است.



تهیه مجموعه‌های منتخب از داستان‌های کوتاه نویسندگان متعهد و توانای کشور درباره انقلاب، برای آشنایی نوجوانان نسل‌های جدیدی که انقلاب اسلامی را در سال 1357 از نزدیک ندیده بودند، برای نخستین بار در سال 1364 از سوی محمدرضا سرشار مطرح شد که مورد استقبال مدیران وقت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

نخستین مجلد از این سلسله کتاب‌ها در سال 1365توسط وی گردآوری، ویرایش و منتشر شد. پس از آن نیز توسط سرشار، مجلدات جدیدی به این مجموعه افزوده شد و به پنج عنوان رسید. امسال سرشار برای تهیه ششمین جلد از این سلسله کتاب‌ها، فراخوانی داخلی داد که از میان آثار بررسی شده پنج نمونه «عکس» نوشته غلامرضا آبروی، «شبی برای شعارنویسی» به قلم هاجر زمانی، «سنگ و شیشه» از مصطفی خرامان، «نوشته روی دیوار» اثر سیدناصرهاشمی و «تفنگ» کار محمدرضا بایرامی انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، چهار مجلد اول تا چهارم این مجموعه در اواخر دهه 1360 از سوی جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دریافت دیپلم افتخار نایل شد. همچنین با وجود تاخیری دوازده ساله در تجدید چاپ مجلدات یک تا سه این کتاب‌ها به ترتیب با 61هزار و 200، 39 هزار و چهارصد و 38هزار و 600 شماره در چاپ‌های متعدد از استقبال خوب مخاطبان برخوردار بوده‌اند.

همچنان که مجلدات چهارم و پنجم گردآوری و ویرایش شده توسط این نویسنده در دهه 1370 با وجود تاخیر بسیار سه بار چاپ شده‌اند.
نظر شما
پربیننده ها