نماز خواندن نواب صفوی در فلسطین اشغالی

کد خبر: ۲۰۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲ - 22January 2013

 مراسم آیین نکوداشت شهید نواب صفوی در دومین نمایشگاه «منتظر بصیر» با حضور اقشار مختلف مردم در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

در این مراسم که محمدرضا آیت‌اللهی عضو هئیت مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود حضور داشت به ایراد سخنرانی درباره شخصیت شهید نواب صفوی پرداخت و درباره ویژگی‌های شهید نواب صفوی، ابراز داشت: شهید نواب همراه با تعداد معدودی از یارانش حرکتی را آغاز کرد که تاثیرگذار بود، به طوری که در همان زمان از بسیاری از اقداماتی که علیه اسلام و کشور بود، جلوگیری کرد.

وی در ادامه به ماجرای نماز خواندن شهید نواب صفوی در فلسطین اشغالی اشاره کرد:

 

 

 

*واکنش رییس جمهور اندونزی به نماز خواندن نواب صفوی در فلسطین اشغالی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی یازدهم آذرماه 1332 راهی عراق شد؛ از آن‎جا به بیروت و سپس به فلسطین رفت، اجلاسی با عنوان «مؤتمر اسلامی» به میزبانی «جمعیت انقاذ فلسطین» و «مکتب الاسراء المعراج» در شب معراج پیامبر، کارش را آغاز کرد. نواب وقتی به‌ محل اجلاس در بیت‎المقدس رسید که این جمع مشغول مذاکره بودند.

این مسافرت 6 روزه نواب به بیت‎المقدس بازتاب گسترده‎ای در مطبوعات داشت، مطبوعات، هدف‎های این سفر را دعوت و تهییج سران کشورهای اسلامی اعلام کردند، در آن روزها روزنامه‎ها نوشتند: «نواب صفوی برای تشکیل جبهه متحد و مستحکم در برابر بیگانگان، اجرای احکام اسلام در سرزمین‎های اسلامی، دیدار با دولتمردان سوریه و ملاقات با علمای نجف به بیت‎المقدس سفر کرده است».

70 نفر از شخصیت‎های بزرگ جهان اسلام در این اجلاس حضور داشتند، در اولین جلسه «مؤتمر اسلامی»، نواب صفوی در حضور سران کشورهای اسلامی و اندیشمندان مسلمان سخنرانی کرد، نواب صفوی پشت تریبون این اجلاس قرار گرفت و سخنرانی تندی به زبان عربی کرد.

جلسه که تمام شد، نواب همراه 70 نفر از سران کشورهای اسلامی برای بازدید از منطقه‎های اشغال شده قدس به مرز بیت‎المقدس رفتند. کنار مرز، نواب مسجد مخروبه‎ای را دید که داخل بخش اشغالی بیت‎المقدس بود. روی تخته سنگی ایستاد و گفت: «آن مسجد مخروبه را می‎بینید، می‎خواهیم آنجا نماز بخوانیم، هر کس آماده شهادت است با ما همراه شود». سید راه افتاد و بقیه هم پشت سر او حرکت کردند، نواب با دستش سیم خاردارها را پایین کشید، سربازان اسراییلی دست به اسلحه بردند، آماده شلیک شدند و با حیرت نگاه می‎کردند، سران دنیای اسلام به سید جوان اقتدا کردند و نواب، قامت بست.

نواب صفوی کنار سیم‎ خاردارهایی که بین اردن و اسراییل کشیده شده بود، گفت: «این ننگ‎آور نیست که جز با اجازه اسراییل، ما مسلمانان نتوانیم قدم به خاک فلسطین بگذاریم؟»

«سوکارنو»، رییس‎جمهور وقت اندونزی، بعد از بازدید از نواب پرسید: «چرا این‎ کار را کردی؟ نزدیک بود همه را به کشتن دهی»! نواب گفت: «بردم تا شهیدتان کنم تا ملت‎های مسلمان با کشته شدن نمایندگان خود بیدار شوند».

 

 

 

*نامه‌ای که شهید نواب صفوی برای رییس زندانش نوشت!

بر اساس این گزارش، «نیره سادات نواب احتشام صفوی» همسر شهید نواب صفوی که به علت بیماری نتوانسته بود به تهران بیاید، در ارتباط کوتاه تلفنی با آیین نکوداشت همسر شهیدش، به نامه نواب صفوی در روز 30 شهریور سال 1330 شمسی خطاب به سرهنگ جلیلوند رییس زندان قصر اشاره کرد که متن آن به شرح زیر است:

«هوالعزیز

ریس کل زندان

جلیلوند

تو این نوکر بی‌اراده جنایتکاران! به جنایتکارانی که برادران مرا تبعید کردند بگو که مرا هم پیش برادرانم ببرند و یا آن‌ها را پیش من بیاورند، فوراً و سریعاً یکی از این دو کار را انجام دهید، امید است انشاء الله در دنیا به زودی و در آخرت به عذاب الیم الهی و غضب شدید خداوند قهار گرفتار شوید.

إن شاء الله تعالی

لعنةالله علیکم اجمعین

زندان قصر خربه الله

به یاری خداوند توانا»

 

 

 

بر اساس این گزارش، نمایشگاه «منتظر بصیر» که به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران و با همکاری فرهنگسرای انقلاب اسلامی از روز چهارشنبه 27 دی ماه کار خود را آغاز کرده است و تا 9 بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان کمیل شرقی از ساعت 9 تا 18 مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 9-55419057 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار