مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

نگذاریم تاریخ دفاع مقدس فراموش و تحریف شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: همه‌ی ما وظیفه داریم که نگذاریم تاریخ دفاع مقدس فراموش و تحریف شود و باید لایه‌های ایمان، باورها و رشادت‌های آن دوران در جامعه تبیین و معرفی شود.
کد خبر: ۲۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 26May 2014

نگذاریم تاریخ دفاع مقدس فراموش و تحریف شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، سرهنگ "مهدی طاهرخانی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در اختتامیه جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان اظهار کرد: آزاد سازی خونین شهر هدیه پروردگار به ملت بزرگ ایران بود که امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد که مصداق همین مطلب است.

وی گفت: در سال ۱۳۶۱ ایران اسلامی از نظر تجهیزات نظامی در سطح بسیار پایین قرار داشت ولی ایمان و باورها و اعتقاد جوانان و تبعیت از رهبری نتیجه جنگ را طوری دیگر رقم زد.

سرهنگ طاهرخانی با بیان اینکه تبیین لایههای اعتقادی دوران دفاع مقدس امری ضروری است، بیان داشت: پس از ۳۵ روز مقاومت جانانه مردم، خرمشهر به دست دشمن افتاد و این شهر ۵۷۸ در دست دشمن بعثی بود و سرانجام با پایمردی و دلاوری رزمندگان اسلام به آغوش ملت بازگشت.

وی افزود: به حمدالله با مشارکت تمامی دستگاههای فرهنگی استان به ویژه نیروهای مسلح قریب به ۲۰۰ برنامه با کیفیت بسیار بالا در سوم خرداد روز ملی مقاومت برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: یک سال تا برگزاری کنگره سه هزار شهید استان فرصت داریم که در این مدت مستندات شهدای عزیز آماده چاپ و نشر شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین جشنوارههایی کمک شایانی به مستند سازی و تدوین خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار