فجر 37/رجبی دوانی در پاسخ به «دفاع پرس»:

مردم تحت هر شرایطی از انقلاب دفاع می‌کنند/جوّسازی رسانه‌ای دشمنان نمی‌تواند عزم ملی مردم ایران را زیر سوال ببرد

نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر با تأکید بر اعتقاد محکم و پولادین مردم ایران به اصل انقلاب اسلامی، گفت: مردم مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه را با دفاع از اصل انقلاب تفکیک کرده‌اند و روز 22 بهمن، عزم خود را جزم می‌نمایند تا رویداد باشکوه‌تری را رقم بزنند.
کد خبر: ۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ - 09February 2015

مردم تحت هر شرایطی از انقلاب دفاع می‌کنند/جوّسازی رسانه‌ای دشمنان نمی‌تواند عزم ملی مردم ایران را زیر سوال ببرد

در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رسانههای غربی یک بار دیگر به میدان آمدند تا با تمام قوا از حضور پرشور مردم غیور ایران و برجستگی این رویدادهای بزرگ را زیر سوال ببرند. این روزها موضوع رفع حصر خانگی سران فتنه، مسائل اقتصادی، مذاکرات 1+5، یارانه نقدی و مبارزه با فساد مالی، مقولههایی است که نقل محافل و مجالس همه مردم شده و در فضای مجازی هم بازار گرمی دارد. اما حقیقتاً اولین قدم آن را استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب برداشتند؛ به عبارت بهتر، غربیها این چالش را ایجاد کردند. به بهانه این اتفاقات و حملات رسانه های غربی به جشن دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن به سراغ علی رجبی دوانی از پژوهشگران برجسته تاریخی معاصر و استاد دانشگاه رفتیم و با وی به گفتگو نشستیم؛ وی در این باره به خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، گفت: در هیچ کشوری که مشکلات ما را نداشتند و از نظر صنعتی، علمی و ثروت، اقتصاد موقعیت های مناسبی داشتند، هرگز شاهد وجود ارزشهایی این چنین گرانبها نبودیم که مردم برای مدتی طولانی بخواهند آن را پاس بدارند.

این پژوهشگر تاریخی معاصر، اظهار داشت: در ماجرای فروپاشی شوروی سابق، در روسیه تا چه اندازه به جنگ جهانی دوم و اتفاقات فیمابین آن به عنوان یک ارزش، توجه و اهمیت داده شد. رجبعلی دوانی ادامه داد: برای مردم روسیه یک ارزش بود که توانسته بودند نازیها را شکست دهند. حتی تا یک مدتی برنامه هایی را سالانه برگزار می کردند، منتها یک برنامه رسمی خشک که دولت متولی آن بود.

استاد دانشگاه امام صادق(ع)، با بیان اینکه مردم در اجرای مراسمهای روسیه هیچ نقشی نداشتند، افزود: این مراسمها را روسیه در قالب تجلیل از کسانی که در آن جنگ ها حضور داشتند، برپا میکرد اما مردم در آن نقشی نداشتند و در حقیقت برای مردم هیچ اهمیتی نداشت.

رجبی دوانی تأکید کرد: دولتمردان روسیه در برخی اوقات برای برجستگی این مراسمها از سلاحهای جدید عرصه دفاعی و بازدارنده رونمایی میکرد و مردم برای تماشای این پیشرفتها استقبال مناسبی داشتند، اما این حضورها هم کمرنگ شده است.

پژوهشگر تاریخ معاصر، خاطرنشان کرد: در چند روز آینده که به سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میرسیم بار دیگر شاهد حضور پرشور مردم در میادین و خیابانهای شهر خواهیم بود که با نشاط، باور، اعتقاد و ایمان به انقلاب اسلامی نمیگذارند نقشه ها و اهداف شوم دشمنان به منصه ظهور برسد.

رجبی دوانی، اظهار کرد: مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا میکنند و فریاد دفاع از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را سر میدهند. به خصوص جوانانی که در آن موقع نبودند و انقلاب را ندیدند و امام راحل ما که با آن همه عظمت و هیبت، این تحول عظیم را بوجود آورد را درک نکردند، این انقلاب را پاس می دارند و از آن حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید بسیاری بپرسند چرا این همه پایبندی و پایداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی موج میزند؟ من در پاسخ آن دسته از مردم میگویم که این جز حقیقت انقلاب و باورهای کامل مردم نسبت به اصل انقلاب و حقیقت آن چیز دیگری نیست. ما اصلاً این مورد را نمی توانیم در جایی شاهد باشیم. با وجود این همه مسائل و حتی نامهربانی هایی که برخی دولت ها یا حتی شاید همه دولت ها در کنار زحماتی که کشیدند به ویژه در خصوص مسائل اقتصادی، نتوانستند آنچه حق و شایسته مردم است را انجام دهند.

پروهشگر برجسته تاریخ معاصر در خاتمه، افزود: مردم مشکلات، معضلات و مسائل اقتصادی را، با دفاع از اصل انقلاب جدا کردهاند و با اعتقاد می آیند و این مسئله ای نیست که با القائات و جوّسازی رسانهای دشمنان بتوان آن را کمرنگ کرد و از میان برد.

انتهای پیام/م .ب

نظر شما
پربیننده ها