فجر 37/ شیخ الاسلام در گفتگو با «دفاع پرس»:

صدور انقلاب در گرو عزتمندی ایران اسلامی است/تلفیق دین و سیاست در جمهوری اسلامی

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی احتیاجی به این که ما صادر کنیم ندارد، بلکه این انقلاب صادر شده است و ما فقط باید با عزتمندی ایران را حفظ کنیم.
کد خبر: ۴۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ - 08February 2015

صدور انقلاب در گرو عزتمندی ایران اسلامی است/تلفیق دین و سیاست در جمهوری اسلامی

حسین شیخالاسلام کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در ارتباط با صدور انقلاب اسلامی در سی و شش سال گذشته گفت: جمهوری اسلامی نمونه خوب و موفقی از یک جامعه دینی است که در برابر ظلم آمریکاییها و حکام ایستادگی کرده است و این نظام پشتوانهای برای مستضعفان در جهان ایجاد کرد به خصوص پیروزی حزبالله در فلسطین و بیرون راندن رژیم صهیونیستی از لبنان و شروع انتفاضه در فلسطین، همه اینها قدرتمندی را به جهان اسلام بازگرداند.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت امام(ره) با به صحنه آوردن مردم وایستادگی در مقابل ظلم توانستند به کشورهای دیگر یاد دهند که چگونه با طاغوتهای زمان خود مبارزه کنند، لذا ایشان فلسطین را اولین پیروزی دنیای اسلام بعد از جمهوری اسلامی ایران میدانستند، چرا که انتفاضه خود پیروز هستند و در برابر هیچ قدرتی سر خم نکردند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین تصریح کرد: انقلاب اسلامی احتیاجی به این که ما صادر کنیم ندارد بلکه این انقلاب صادر شده است و ما فقط باید با عزتمندی ایران را حفظ کنیم. این چیزی است که باعث میشود مردم دنیا به یک نظام قدرتمند مشتق از مردم، نظر کنند که آن هم در ایران اسلامی خلاصه میشود.

شیخالسلام تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران روشی ساده داشته است و امام(ره) به سایر کشورها یاد دادند که با دست خالی و اتحاد به خیابانها بیایند، وقتی جمعیت افزوده میشود هیچ ظلمی اثر ندارد، همانچه که در مصر هم این اتفاق افتاد.

وی پیرامون اینکه آیا ایران توانسته بطور کامل چهره اسلام ناب محمدی(ص) را به جهان نشان دهد، گفت: ولایت فقیه از بطن اسلام ناب خارج میشود و اینکه توانستیم در جمهوری اسلامی، اصل مهم دین و سیاست را با یکدیگر یکپارچه کنیم و در ایران با همان انگیزه ای که نماز میخوانیم، رأی هم به صندوق میاندازیم و این اصل مهمی است که توانستیم اسلام سکولار را از ایران خارج کنیم و اسلام ناب را در کشورمان جاری کنیم و البته تا تحقق اصیل این مهم راهی زیادی باقی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها