سردار جوانی در گفت‌وگو با «دفاع پرس» تشریح کرد

پشت پرده توافق امریکا و عربستان برای کاهش قیمت نفت

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن تشریح دلیل توافق نفتی امریکا و عربستان گفت: سوابق عملکردی دولتمردان آمریکا نشان داده که آنها به راحتی نقض تعهد می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 05February 2015

پشت پرده توافق امریکا و عربستان برای کاهش قیمت نفت

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه درباره طرح جدید کنگره برای تشدید تحریمها علیه ایران به خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، گفت: این مطلب را رئیس جمهور آمریکا هم به صراحت عنوان کرده که هر نوع تشدید تحریم از سوی کنگره به نوعی مذاکرات را با شکست مواجه میکند و این حرفی درست است؛ چون آمریکاییها بهعنوان عضوی از گروه 1+5 متعهد شدند تحریم جدیدی را مطابق توافقنامه ژنو تصویب نکنند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز آمریکاییها از طریق دولت و یا از طریق کنگره تحریم جدیدی را بخواهند اعمال کنند برخلاف موافقتنامه ژنو خواهد بود، افزود: به هرحال وقتی دولتی توافقی را انجام میدهد باید تمامی مجموعههای آن سرزمین و کشور به آنچه توافق شده متعهد باشند و فرقی نمیکند که دولت یا کنگره باشد.

سردار جوانی ادامه داد: در داخل آمریکا دیدگاههای متفاوتی وجود دارد و رقابتهایی بین دموکراتها و جمهوریخوان قابل مشاهده است؛ اما برای ما مهم این است که دولت آمریکا آیا به آنچه میگوید متعهد است یا خیر؟

وی بیان داشت: حال اگر توافقی با دولت اوباما رخ داد، باید این سئوال را مطرح کرد که اگر توافقی هم با این دولت صورت گرفت و در آینده دولت دیگری روی کار آمد، دولت جدید به این توافق پایبند خواهد بود یا نه؟

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، درباره ادعای اوباما مبنی بر وتو کردن تحریمهای جدید کنگره آمریکا بیان داشت: این اختیار را رئیس جمهور آمریکا برای وتو کردن دارد، ولی اینکه آیا از آن استفاده میکند یا نه این را باید در عمل تجربه کرد.

وی تأکید کرد: برای ملت ما مسایل داخلی آمریکا مهم نیست که منشأ آن چیست، بلکه آن چه برای ما مهم است، این است که دولت آمریکا با این رفتارهایی که از خود نشان میدهد آیا قابل اعتماد است یا خیر؟

سردار جوانی با یادآوری این مطلب که هر نوع تحریم جدیدی بر خلاف توافقنامه ژنو است، به توافق نفتی آمریکا و عربستان برای کاهش قیمت نفت با هدف ضربه زدن به ایران، اشاره و عنوان کرد: امروز چون آنها نمیتوانستند به شکل گذشته تحریمهای جدید را اعمال کنند به شکل دیگری این کار را انجام دادند، و این هم نشان میدهد آمریکاییها به هیچ وجهه قابل اعتماد نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار