نفیسه معتکف در گفت و گو با دفاع مقدس:

نویسندگان، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنند

نویسنده و مترجم نمونه کشور گفت: در حوزه دفاع مقدس می‌توان اثراتی را به رشته تحریر درآورد که جهانیان را متحیر سازد اما متاسفانه در این عرصه به ویژه در عرصه نویسندگی آنچنان که باید و شاید حضور نداشته‌ایم.
کد خبر: ۲۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ - 18June 2014

نویسندگان، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنند

نفیسه معتکف مترجم نمونه کشور و نویسنده چندین اثر مطرح در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: چند سالی را در آمریکا زندگی می کردم و با توجه به اینکه زندگی مرفهی در آنجا داشتم اما اصلا شرایط برایم قابل تحمل نبود چرا که روحیات ما مسلمانان با غیر مسلمانان متفاوت است.

وی ادامه داد: وقتی به ایران برگشتم کم کم به کار نویسندگی علاقه مند شده و نسبت به کارهای مذهبی و اعتقادی و فرهنگ سازی خود باوری در بین افراد در جامعه حس خوبی پیدا کردم.

معتکف اذعان کرد: وقتی کارها رنگ و بوی خدایی می گیرد و افراد زیادی حاصل زحمات را با علاقه می خوانند حس خوبی به انسان دست می دهد و نویسنده تمام تلاشش را بر این می گذارد که بیشتر و بهتر بنویسد.

نویسنده  کتاب راز خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس می شود اثراتی نوشت که جهانیان را متحیر ساخت اما متاسفانه در این عرصه آنچنان که باید و شاید حضور نداشته ایم به ویژه در عرصه نویسندگی شاید اثرات موثر انگشت شمار باشند که این اصلا برای جامعه ما که مهمترین دوران خود را در 8 سال دفاع مقدس گذرانده است، قابل قبول نیست.

معتکف تصریح کرد: از تمامی عزیرانی که در آن دوره زمانی حضور داشته و جنگ را حس کرده اند و حماسه ها، شهادت ها، جانبازی ها موفقیت ها و شکست های جنگ تحمیلی را از نزدیک دیده اند می خواهم با بازگو کردن و به نگارش درآوردن این خاطرات تمامی اتفاقات خوب و بد جنگ تحمیلی را به تصویر بکشند تا هم ما نویسندگان هم فیلم سازان را یاری کنند تا آن روزهای پر افتخار در کشور را به نسل  های جوان انتقال دهیم.

نویسنده کتاب" تو رنگ خدا داری" بیان کرد: جوانان ما که جنگ را ندیده اند و حس نکرده اند چگونه باید بفهمند این سرزمین چه روزهایی را با چه شرایطی گذرانده است که حالا دارای امنیتی مستمر است.

نویسنده کتاب"استقامت به خرج بده " در پایان گفت: امیدوارم ما نویسندگان بتوانیم کاری در خور دوران دفاع مقدس، ارزش های شهدا و ایثارگری های جانبازان بر جای بگذاریم تا لااقل بتوانیم قطره ای از حماسه های دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار