شب فیلم‌های دفاع مقدسی در روزهای جشنواره فیلم فجر؛

فیلم/ اکران فیلم‌های دفاع مقدسی جشنواره فجر

در دو سه سال اخیر، باز چراغ‌های سنگر دفاع مقدس در سینما هرچند کم سو روشن شد و اتفاقات خوب و مهمی در این زمینه افتاد و در سال جاری دو فیلم «ماجرای نیم‌روز» ساخته محمدحسین مهدویان و «ویلایی‌ها» ساخته منیژه قیدی کاندید دریافت سیمرغ در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شدند.
کد خبر: ۲۲۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ - 07February 2017
به گزارش گروه چندرسانه ای دفاع پرس، زمانی تولید فیلم‌های دفاع مقدس و جنگی، متناسب با شرایط درگیرِ دفاع کشور، بالا بود و فیلمسازان شاخصی اقدام به ساخت فیلم‌های مهم و تاثیرگذاری می‌کردند که برخی از آنها هنوز در حافظه ملت باقی مانده است. اما بتدریج دوران افول سینمای دفاع مقدس از راه رسید و آثار انگشت شمار ساخته شده هم نه واجد ارزش‌های ساختاری بود و نه خوشایند تماشاگری که آثار ماندگاری را در این ژانر و گونه سینمایی به یاد داشت.خوشبختانه در دو سه سال اخیر، باز چراغ‌های سنگر دفاع مقدس در سینما هرچند کم سو روشن شد و اتفاقات خوب و مهمی در این زمینه افتاد.
 

 
فیلمسازان قدیمی و کاربلد و کارگردان‌های جوان و تازه نفس، آستین بالا زدند و فیلم‌های خوبی در ارتباط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساختند. آثاری چون «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان که چه زمان نمایش در جشنواره فیلم فجر و چه در اکران عمومی با اقبال گسترده مردم، منتقدان و داوران مواجه شدند.
 
خوشبختانه در دو سه سال اخیر، باز چراغ‌های سنگر دفاع مقدس در سینما هرچند کم سو روشن شد و اتفاقات خوب و مهمی در این زمینه افتاد و در سال جاری دو فیلم«ماجرای نیم‌روز» ساخته محمدحسین مهدویان و «ویلایی‌ها» ساخته منیژه قیدی کاندید دریافت سیمرغ در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شدند.
نظر شما
پربیننده ها