غفوری مطرح کرد

مستند"تولد در زمین سوخته" درباره پرونده‌های مسکوت جنگ است

مدیر موسسه فرهنگی میثاق گفت: مستند"تولد در زمین سوخته"جزو پرونده‌هایی است که نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا راجع به آن حرف زده نشده است.
کد خبر: ۲۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ - 29June 2014

مستند

سلیم غفوری مدیر موسسه فرهنگی میثاق در مراسم رونمایی از مستند " تولد در زمین سوخته" که صبح امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به موضع این مستند، گفت: موضوعی که در این مستند به آن پرداخته میشود مربوط به سلاحهایی است که ارتش آمریکا در جنگ ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ در عراق وهمچنین اسرائیل در سال ۲۰۰۶ برای مبارزه با حزبالله لبنان استفاده کرده است و جزو پروندههایی است که نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا راجع به آن حرف زده نشده است.

غفوری ادامه داد: اولین اثر استفاده از این سلاحها در فرزندان سربازان آمریکایی دیده شد که از جنگ عراق برگشتند و همین باعث شد کارشناسان به این موضوع توجه کنند. البته دولت و ارتش آمریکا عملا اجازه تحقیق مستقیم در این موضوع را نمیدهد.

وی اضافه کرد: نکته جالب قضیه این است که در حال حاضر آمریکاییها و اسرائیلیها از این سلاح که نوع ضعیف شده سلاح هستهای است استفاده میکنند ولی دیگران را متهم میکنند که شما میخواهید از سلاحهای هستهای استفاده کنید. که این طنز تلخ ماجرای تاریخ ماست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار