پیام سردار دهقان در گرامی‌داشت روز خبرنگار

کشتن خبرنگاران در غزه سند رسوایی مدعیان جریان آزاد اطلاع‌رسانی و خبر است

وزیر دفاع با محکوم کردن اقدام جنایت‌بار رژیم صهیونیستی در کشته و زخمی کردن تعدادی از خبرنگاران در جریان تجاوز به غزه گفت: این اقدام ننگین سند رسوایی دیگری برای مدعیان دروغین حقوق بشر و جریان آزاد اطلاع‌رسانی و خبر به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ - 07August 2014

کشتن خبرنگاران در غزه سند رسوایی مدعیان جریان آزاد اطلاع‌رسانی و خبر است

به گزارش دفاع پرس، در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید از خبرنگاران بهعنوان سربازان جبهه دفاع از ارزشهای گرانسنگ انسانیت یاد کرد.

سردار دهقان در این پیام نگاه جستوجوگر جامعه سختکوش خبرنگاران را به مقام رشکبرانگیز شهیدانی همچون صارمی، رهبرها، مصطفائیها، کوهپاییها، ژیان پناهیها، فصوحیپورها، ایزدپناهها و دهها خبرنگار جانباز و ایثارگر متوجه میسازد. بزرگمردانی که در کسوت خبرنگار در مناطق بحرانی و خطر، کلمه شرافت را به الگوی «استاندارد، دقت، صحت و سرعت» خبررسانی اضافه کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در عصر پیچیده ارتباطات، انفجار اطلاعات و سرعت شگفتآور انتقال پیام در فضای مجازی که مسئولیت خبرنگاران برای انتقال درست واقعیات و انتشار صحیح اخبار و اطلاعات صدچندان شده است، تاکید کرد: رسالت خبرنگارانی چون محمود صارمی پایان پذیرفتنی نیست؛ چراکه آنان اساسی را در کار خبر بنا نهادند که پایهاش امانتداری و شرافت قلم و ابلاغ پیام است؛ دو رکنی که سوگند کردگار و رسالت پیامبر(ص) است.

در پیام وزیر دفاع با اشاره به همدوشی خبرنگاران با مسئولان در عرصههای مختلف خدمتگزاری تصریح شده است: امروز منزلت خبرنگار کمتر از یک کارگزار فرهنگی و سیاسی نیست و تجلیل از صارمی در روز خبرنگار توصیف یک فرد نیست، بلکه تبیین تفکری است که در آن حرفه خبرنگاری نه بهعنوان یک شغل که در مقام یک فریضه است.

سردار دهقان در بخش دیگری از پیام خود با محکومیت اقدام جنایتبار رژیم صهیونیستی در کشته و زخمی کردن تعدادی از خبرنگاران در جریان تجاوز به غزه، افزوده است: این اقدام ننگین سند رسوایی دیگری برای مدعیان دروغین حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعرسانی و خبر بشمار میرود.

سردار دهقان در پایان این پیام، با آرزوی موفقیت برای خبرنگاران خدوم خستگیناپذیر و تبریک فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار به همه مردان و زنان خبرنگار در ایران اسلامی بر نقش آنان به عنوان پال ارتباطی میان مردم و مسئولان و ترویج، فرهنگ، کار و مدیریت جهادی و ایجاد آرامش و امید در جامعه تاکید کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار