با عدم همراهی متحدان خارجی و مخالفت های داخلی؛

اوباما در پی کسب حمایت کنگره برای حمله به سوریه است

اوباما برای آغاز حمله به سوریه نیازمند کسب حمایت از سوی مردم امریکا، کشورهای متحد خود و کنگره می باشد و با از دست دادن حمایت مردمی و همراهی کشورهای متحد، در پی تایید کنگره برای مداخله در سوریه است.
کد خبر: ۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴ - 01September 2013

اوباما در پی کسب حمایت کنگره برای حمله به سوریه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در هفته گذشته اعلام کرده بود برای حمله به سوریه نیازمند تایید کنگره نمی باشد، با مشاهده مخالفت های داخلی و خارجی برای این اقدام بیان داشت مداخله احتمالی در سوریه را تا زمان کسب نظر مثبت کنگره برای این اقدام به تعویق می اندازد.

به گزارش "نیویورک تایمز"، در شرایطی که به نظر می رسد مخالفت های داخلی و خارجی زیادی برای هر گونه حمله به سوریه وجود دارد، باراک اوباما طی سخنانی اعلام کرد برای آغاز عملیات نظامی نیازمند کسب حمایت کنگره می باشد و احتمالا کسب تایید کنگره 10 روز به طول می انجامد.

باراک اوباما در حالی که همراهی و حمایت کشورهای خارجی متحد امریکا را برای مداخله مستقیم در سوریه از دست داده است که تلاش دارد با کسب حمایت کنگره حمایت داخلی را از تصمیم خود برای حمله به سوریه نشان دهد.  امری که با توجه به اعتراض های مردمی صورت گرفته در امریکا علیه آغاز جنگی جدیدی در خاورمیانه دشوار به نظر می رسد.

البته هر چند این احتمال وجود دارد که کنگره در نهایت نظر مساعدی نسبت به سیاست اوباما مبنی بر مداخله نظامی هر چند محدود در سوریه داشته باشد، اما تجربه تلخ امریکا در مداخله در عراق و افغانستان و نارضایتی های مردمی از جنگ طلبی های دولت پیشین امریکا نشان می دهد مردم این کشور به هیچ وجه موافق دخالت نظامی مستقیم در سوریه نمی باشند.
 

نظر شما
پربیننده ها