رویکرد جدید امریکا کسب همراهی اتحادیه اروپا در حمله به سوریه است

پس از شکست امریکا در ایجاد توافقی با روسیه و دیگر قدرت ها درمورد سوریه در جریان نشست G20، وزیر خارجه این کشور با سفر به اروپا تلاش دارد اتحادیه اروپا را با خود برای حمله به سوریه همراه نماید.
کد خبر: ۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱ - 07September 2013

رویکرد جدید امریکا کسب همراهی اتحادیه اروپا در حمله به سوریه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که متحدان نزدیک امریکا مانند انگلیس تصمیم خود برای عدم مشارکت در حمله به سوریه را اعلام کردند و توافقی نیز میان رهبران حاضر در نشست G20 در مورد سوریه حاصل نشد، به نظر می رسد دولت امریکا برای مشروع جلوه دادن مداخله نظامی در سوریه و عدم اجرای این تصمیم به صورت یکجانبه تلاش دارد اتحادیه اروپا را به عنوان یک نهاد متشکل از کشورهای اروپایی را با خود همراه نماید.

به گزارش "الجزیره": بعد از عدم کسب توافقی میان امریکا و روسیه در مورد سوریه در روزهای اخیر، "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا قصد دارد با سفر به اروپا و شرکت در نشست دوره ای اعضا اتحادیه اروپا، توافق این اتحادیه را برای همراهی در حمله نظامی به سوریه کسب نماید.

طبق برنامه اعلام شده توسط وزارت امور خارجه امریکا، قرار است جان کری با سفر به لیتوانی، به عنوان مکان برگزاری اجلاس کشورهای اروپایی، گفتگو و دیدارهایی با وزرای خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برای اقناع آنها در مشارکت در حمله به سوریه داشته باشد.

شایان ذکر است در میان اعضا اصلی کشورهای اروپایی تنها فرانسه آمادگی خود را برای همراهی با امریکا در حمله به سوریه اعلام نموده است و دیگر قدرت های اصلی اروپایی با امریکا همراهی نخواهند کرد؛ بدین شکل که مجلس انگلیس دولت این کشور را از همراهی با امریکا در این زمینه منع کرد و آلمان نیز با اتخاذ دیدگاه محتاطانه مخالفت خود را با اقدام بدون مجوز شورای امنیت امریکا در حمله به سوریه اعلام کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار