دکتر حسن هانی زاده:

هدف نهایی آمریکایی ها سرنگونی بشار اسد نیست

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به نامشخص بودن زمان حمله آمریکا به سوریه اظهار داشت: یک پروسه زمانی دو ماهه برای رئیس جمهوری آمریکا تعیین شده که در طول این مدت می توانند پس از تصویب کنگره آمریکا، فرمان حمله را صادر کنند.
کد خبر: ۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹ - 06September 2013

هدف نهایی آمریکایی ها سرنگونی بشار اسد نیست

حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار دفاع مقدس اظهار داشت: طبق گفته مقامات آمریکایی، در صورتی که حمله علیه سوریه اتفاق نیفتد، جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را مانند یک ببرکاغذی خواهد شمرد؛ از این رو به دلیل اینکه اعتبار نظامی آمریکا در برابر جهانیان زیر سوال نرود، غربی ها تلاش می کنند سوریه را مورد تهاجم قرار دهند.
 

وی گفت: یقینا در صورتی که حمله علیه سوریه رخ بدهد، ارتش و ملت سوریه نیز این حملات را بی پاسخ نخواهند گذاشت و سوری ها با محوریت مقاومت، آمادگی همه جانبه ای برای دفاع از کشورشان دارند.

طبق گفته بان کی مون، ژنو 2 مهرماه تشکیل می شود

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تأخیرافتادن کنفرانس ژنو 2 گفت: طبق گفته بان کی مون، قرار است این نشست در ماه اکتبر آینده ( مهرماه) تشکیل شود؛ قطعا آنها منتظر نتایج حمله احتمالی به سوریه هستند تا جدول کار و فرمول ژنو 2 را بر اساس داده های میدانی حمله احتمالی تعریف  کنند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: اگر حمله احتمالی علیه سوریه انجام گیرد و نظام سوریه تضعیف شود بدون شک آمریکایی ها امتیازات بیشتری از دولت سوریه خواهند گرفت اما اگر سوریه، فلسطین اشغالی را بزند قطعا وضعیت جور دیگری تغییر خواهد کرد و احتمال برگزاری ژنو 2 نیز در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

وی گفت: رئیس مرکز مطالعات سیاست های خارجی روسیه معتقد است آمریکا برای سقوط بشار اسد به هر اقدام غیرقانونی دست خواهد زد و این برنامه ها از قبل طراحی شده است.

هدف حمله احتمالی تضعیف سوریه است نه سقوط بشار اسد

هانی زاده خاطرنشان کرد: دولت سوریه هرچه تضعیف تر شود به نفع آمریکا و اسرائیل است و از آنجایی که اکنون نیروهای هوایی سوریه تقریبا دست نخورده باقی مانده و 300 هواپیمای پیشرفته در اختیار نیروی هوایی سوریه آماده پرواز است و همچنین سامانه های موشکی پیشرفته و انبارهایی از  مهمات، موشک و سلاح های شیمیایی در مدار توجه آمریکاست،  آمریکایی ها تلاش می کنند از طریق سازماندهی یک حمله موشکی، کلیه پایگاه های هوایی، فرودگاهها ومراکز نظامی و کاخ نخست وزیری سوریه را هدف قرار دهند.

وی گفت: هدف نهایی آمریکایی ها سرنگونی بشار اسد نیست زیرا گزینه ای در شرایط فعلی برای جایگزینی نظام بشار اسد وجود ندارد؛ لذا تا زمانی که غرب نتواند به یک جمع بندی کامل درخصوص بحران سوریه برسد، دست به عملیات سرنگونی بشار اسد نخواهند زد.

نظر شما
پربیننده ها