مخالفت کشورهای پرجمعیت جهان با حمله به سوریه

رهبران کشورهای پرجمعیت که نیمی از جمعیت جهان را به خود اختصاص می دهند مخالفت جدی خود را با هرگونه حمله یکجانبه و بدون مجوز به سوریه اعلام کردند.
کد خبر: ۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ - 07September 2013

مخالفت کشورهای پرجمعیت جهان با حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رهبران کشورهای پرجمعیت جهان که قدرت های نوظهور در عرصه اقتصاد جهانی را نیز تشکیل می دهند از فرصت لازم در نشست 20 کشور توسعه یافته و درحال توسعه استفاده کرده و مخالفت خود را با آغاز جنگ بدون مجوز شورای امنیت علیه سوریه اعلام کردند.

به گزارش "راشا تودی": رهبران کشورهای چین، هند، برزیل، روسیه، اندونزی، آفریقای جنوبی و آرژانتین که بیش از نیمی از جمعیت جهان را به خود اختصاص می دهند، مخالفت خود را با اقدام یکجانبه امریکا در حمله نظامی علیه سوریه و دولت بشار اسد اعلام کردند.

هر چند موضوع اصلی نشست G20 را موضوعات اقتصادی و همکاری های اقتصادی میان 20 کشور پرقدرت اقتصادی جهان تشکیل می دهد ولی موضوع سوریه یکی از محورهای اصلی سخنان رهبران این کشورها را تشکیل می داد؛ در این رابطه، هر چند توافقی در مورد سوریه بین کشورهای شرکت کننده در نشست به دلیل اصرار امریکا بر تصمیم خود برای حمله به سوریه حاصل نشد ولی در واکنش به سیاست های دولت امریکا، رهبران کشورهای پرجمعیت جهان و اقتصادهای نوظهور مانند چین، برزیل، روسیه، هند و برزیل طی بیانیه هایی با طرح حمله به سوریه بدون مجوز شورای امنیت ابراز مخالفت کردند.

گفتنی است جمعیت این کشورهای مخالف حمله به سوریه حدود سه میلیارد و نیم، یعنی نصف جمعیت کلیه کشورهای جهان می باشد که به نوعی می توان مواضع آنها را به عنوان دیدگاه افکار عمومی جهانی نسبت به موضوع مداخله در سوریه در نظر گرفت.

البته شایان ذکر است که در این نشست رهبران کشورهای مانند امریکا، انگلیس و ترکیه نیز با تکرار اتهامات علیه دولت سوریه بر ضرورت اقدام نظامی علیه دولت سوریه تاکید کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار