اوباما درخواست ها برای لغو حمله به سوریه را نپذیرفت

در حالی که تقاضای گسترده ای از سوی جامعه بین المللی و مردم کشورهای مختلف برای تغییر تصمیم امریکا در مورد حمله به سوریه مطرح شده است، باراک اوباما فشارهای کشورهای حاضر در نشست G20 را برای لغو حمله به سوریه نپذیرفت.
کد خبر: ۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ - 07September 2013

اوباما درخواست ها برای لغو حمله به سوریه را نپذیرفت

به گزارش خبرگزرای دفاع مقدس، همانطور که انتظار می رفت در اجلاس کشورهای گروه 20 کشور توسعه یافته و در حال توسعه جهان موضوع سوریه به یکی از اولویت های اصلی مذاکرات رهبران حاضر در نشست تبدیل شد ولی با وجود فشارها از سوی این کشورها، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا درخواست ها برای تغییر تصمیم حمله به سوریه را نپذیرفت.

به گزارش "رویترز": باراک اوباما فشارهای رهبران دیگر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حاضر در نشست G20 برای لغو تصمیم حمله به سوریه را نپذیرفت و برای کسب همراهی دیگر کشورها در اجرای این تصمیم مذاکراتی با رهبران برخی کشورها نیز برگزار کرد.

در این رابطه، در حالی که رهبران کشورهایی مانند روسیه و آلمان بر ضرورت لغو تصمیم خودسرانه به سوریه و انتظار برای انتشار نتایج تحقیقات سازمان ملل د رمورد سوریه تاکید داشتند، رئیس جمهور امریکا به همراه رهبران چند کشور دیگر با امضای بیانیه ای ضمن تکرار اتهامات علیه دولت سوریه بر ضرورت یک پاسخ بین المللی قوی علیه دولت سوریه تاکید کردند.

همچنین در جریان این نشست که در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود، اوباما و پوتین دیدار دوجانبه کوتاهی داشتند که تنها مواضع قبلی خود در مورد سوریه را تکرار نموده و توافقی میان آنها در این زمینه حاصل نشد.
 

نظر شما
پربیننده ها