اوباما خواستار همراهی دیگر کشورها برای حمله به سوریه شد

با وجود مخالفت بیشتر کشورهای جهان با حمله نظامی علیه سوریه، باراک اوباما در یک کنفرانس خبری بار دیگر خواستار همراهی کشورهای دیگر برای مداخله نظامی در سوریه شد.
کد خبر: ۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵ - 05September 2013

اوباما خواستار همراهی دیگر کشورها برای حمله به سوریه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که بیشتر کشورها و حتی متحدان نزدیک امریکا مخالفت و عدم مشارکت خود را در هرگونه حمله نظامی خودسرانه علیه سوریه اعلام کرده اند، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در یک کنفرانس خبری با تکرار اتهامات علیه دولت سوریه خواستار همراهی دیگر کشورها برای مداخله نظامی در این کشور شد.

به گزارش "الجزیره"، رئیس جمهور امریکا طی سخنانی در روز گذشته در سوئد و در آستانه نشست کشورهای "گروه 20" با تکرار اتهامات بی پایه علیه سوریه خواستار همراهی کشورهای دیگر برای پاسخ قاطع به دولت سوریه شد.باراک اوباما همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در صورت عدم اجرای پاسخی جدی علیه سوریه دولت این کشور برای تکرار اقدامات خود جسور تر خواهد شد، با تکرار اتهامات و بدون ارائه اسناد کافی  عنوان نمود: جامعه بین المللی نمی تواند در مقابل اقدامات دولت سوریه سکوت پیشه کند.

گفتنی است در شرایطی رئیس جمهور امریکا بار دیگر خواستار همراهی دیگر کشورها برای حمله به سوریه شده است که به نظر می رسد به دلیل مخالفت بیشتر کشورهای جهان با مداخله نظامی یکجانبه علیه سوریه و همچنین مخالفت افکار عمومی امریکا با آغاز جنگ دیگر در خاورمیانه، دولت امریکا در صورت اتخاذ اقدامی یکجانبه برای حمله به سوریه با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.

در این رابطه، در واکنش به مواضع و سخنان دولتمردان امریکایی ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز نسبت به هر گونه اقدام نظامی امریکا بدون توجه به مجوز شورای امنیت هشدار داده و این امر را با عنوان تجاوز توصیف کرده بود.
 

نظر شما
پربیننده ها