سنتی که عارف از خدا آموخت

وقتی از عارف رمز و راز جبهه را جویا شدند، او مهر سکوت بر لب زد و چیزی نگفت. رفتارش چنین می گفت که سنت و روش پروردگارش (رازداری) را به خوبی آموخته و حال می خواهد درسش را درست پس بدهد.
کد خبر: ۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ - 23October 2013

سنتی که عارف از خدا آموخت

خبرگزاری دفاع مقدس: حضرت رضا(ع) در حدیثی فرموده است: مؤمن، هرگز مؤمن راستین نخواهد بود مگر آنکه سه خصلت داشته باشد: سنتی از پروردگار، سنتی از پیامبر و سنتی از ولیّ خدا. آنگاه سنت و روشی را که مؤمن باید از خدا آموخته و به کار بندد، «رازداری» معرفی می کند: «وَ امّا السُنَّةُ مِنْ رَبّهِ کِتمانُ سِرِّهِ».

سرباز داوطلب شهید "عارف یعقوبی" حدود 13 ماه در جبهه های حق علیه باطل خدمت کرد و سرانجام به همراه فرمانده خود به جای یکی از همرزمانش در یک ماموریت شرکت کرد. در این عملیات اسیر منافقان کوردل شدند. ابتدا دو فرمانده همراه با شکنجه منافقان به شهادت رسیدند و سپس در حالی به سراغ عارف رفتند که او در حال دفن نمودن بی سیم بود.

از او رمز و راز جبهه را جویا شدند اما او مهر سکوت بر لب زد و چیزی نگفت. رفتارش چنین می گفت که سنت و روش پروردگارش(رازداری) را به خوبی آموخته و حال می خواهد درسش را درست پس بدهد.

منافقان وقتی متوجه رازداری او شدند بر رویش بنزین ریختند و او را در آتش خشم خود سوزاندند و عارف 22/8/64 شاگرد اول کلاس عاشقی شد.

در بخشی از وصیت نامه این شهید می خوانیم: "مادرم زندگی خاطره ای بیش نیست. چقدر خوب است این خاطره افتخارآمیز باشد و انسان با شرافت و در راه خدا شهید شود. پس صبور باشید و زینب گونه عمل کنید."

 چه ژرف و زیباست این کلام حضرت صادق(ع):

"سِرُّکَ مِنْ دَمِکَ فلا یَجرینَّ مِنْ غیرِ اَوداجِک"

راز تو از خون تو است، پس نباید جز در رگهای خودت جاری شود!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار