امیرعبدالهیان در دیدار مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه لیتوانی:

واقع بینی در برابر تروریسم باعث اضمحلال نهایی این غده سرطانی در منطقه است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان برخورد با مسائل و تحولات منطقه را همراه با واقع بینی دانست تا موجبات نهایی تروریسم در منطقه فراهم آید.
کد خبر: ۲۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ - 28September 2014

واقع بینی در برابر تروریسم باعث اضمحلال نهایی این غده سرطانی در منطقه است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، "اینا مارسیو لیونیته" مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه لیتوانی که به دعوت همتای ایرانی و به منظور گفتگو و رایزنی در تهران بهسر می برد، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل و تحولات منطقه گفتگو کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن استقبال از رایزنی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لیتوانی در مورد مسائل منطقه ای، با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه بر مبارزه واقعی و حقیقی با تروریسم تاکید کرد .

امیرعبداللهیان اضافه کرد: با مسائل و تحولات منطقه باید واقع بینانه برخورد شود و چنانچه واقعیات منطقه در نظر گرفته نشود، تروریسم ریشه کن نمی شود.

وی با تاکید بر اصل مبارزه با تروریسم تصریح کرد: شیوهها و اقدامات خودسرانه و خارج از چارچوب حقوق بین الملل برای مبارزه با تروریسم خسارت بار بوده و برای منطقه و نظام بین الملل هزینه خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت احترام به حاکمیت دولتها افزود: اینکه از یک طرف با تروریستها مبارزه شود و همزمان دولت ها تضعیف گردند غیرقابل قبول می باشد و لذا ما نسبت به اقدامات و نتایج برنامههای ائتلاف ضد تروریسم که علیه داعش تشکیل شده، خوش بین نیستیم.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه لیتوانی نیز در این دیدار با اشاره به حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه، بر لزوم هماهنگی و گفتگو با کشورمان در قبال این تحولات تاکید نمود.

وی اظهار داشت:منطقه در شرایط حساسی بهسر می برد و لیتوانی برای درک صحیح از تحولات، رایزنی و گفتگو با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می نماید.

امیر عبدالهیان با ابراز نگرانی از تقویت افراط گرائی و رشد تروریسم در منطقه افزود:لازم است که مشترکا با تروریست ها و اقدامات آنان در منطقه برخورد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار