آیت الله نوری همدانی:

انحراف از "غدیر" عامل وقوع بسیاری از جنایات در جهان امروز است

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: بسیاری از جنایاتی که امروز توسط بشریت انجام می‌شود به‌واسطه به‌وجود آمدن انحراف از غدیر خم است. به همین خاطر باید نقش حضرت علی(ع) و نهج‌البلاغه، به‌ویژه نامه پنجاه و سوم نهج‌البلاغه را برای مردم بازگو کرد تا غدیر در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ - 06October 2014

انحراف از

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از قم، آیتالله نوری همدانی در دیدار جمعی از اعضای ستاد بازسازی غدیر خم سازمان بسیج مستضعفین که صبح امروز صورت گرفت، گفت: همانگونه که بازسازی عاشورا در 8 سال دفاع مقدس منجر به عزت ایران شد بازسازی واقعه غدیر نیز می تواند در همین راستا موجب عزت ایران اسلامی شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ غدیر، به حوادث منطقهای اشاره و بیان کرد: آمریکا خودش طالبان را ساخته و داعش را کنار آنها قرار داده است. بهواسطه زحمات پاسداران، داعش اکنون جرأت نگاه کردن به ایران را ندارد، اما در عراق و سوریه اینطور نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حکومت وهابی عربستان با اسرائیل دوست است، خاطرنشان کرد: زمانی که مساله رهبری بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام از مسیر خود خارج شد جنایات بسیاری علیه مسلمانان در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد صورت گرفت که تمام اینها همانگونه که اشاره شد در نتیجه انحراف از واقعه غدیر بود؛ لذا بازسازی واقعه غدیر موضوع مهمی است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم حکومت کل دنیا توسط نائب معصوم(ع) اداره شود، عنوان کرد: باید با بازسازی واقعه غدیر در دنیا این مطلب را تفهیم کنیم که بعد از پیامبر(ص) و معصومین(ع) رهبر باید ولی فقیه باشد، به همین خاطر تمام کارهایی که برای ترویج غدیر صورت می گیرد باید منتهی به این موضوع شود که مردم قلبا نسبت به ولی فقیه آگاهی یابند.

آیتالله نوری همدانی با اظهار این مطلب که مساله غدیر مساله بسیار مهمی برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ها فکر می کردند واقعه غدیر واقعه ای است تاریخی که زمان آن سپری شده؛ در صورتی که این واقعه در امتداد ولایت پیامبر(ص) قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر مکرم اسلام توانست در بعد ایمانی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اسلام را در جامعه جاهلیت عرب تثبیت کند.

آیتالله نوری همدانی ادامه داد: اما برای اینکه روش پیامبر امتداد یابد نیاز به فردی بود که از نظر بیان و تبیین آنچه رسول مکرم اسلام بیان داشته بودند و برای تحقق بخشیدن به قوانین و برنامه های پیامبر(ص) و حفاظت و نگهداری از این دستاوردها این اقدامات پیامبر در این سه عرصه ادامه دهد.

وی سپس با اشاره به آیه 55 سوره مائده بیان داشت: بر اساس این آیه سه نفر ولی مردم هستند که عبارتند از خداوند، پیامبر مکرم اسلام و کسی که در حال رکوع صدقه می دهد.

آیتالله نوری همدانی با اظهار این مطلب که نویسندگان شیعه و سنی بر صحت این سه ولی مردم بر اساس آیین مورد اشاره تاکید دارند، عنوان کرد: متاسفانه انحراف از غدیر باعث شد در کل جهان انحراف بوجود آید؛ به رغمی که در فرانسه عنوان شد باید مجسمه معاویه را در تاریخ از طلا درست کنید، زیرا چنانچه معاویه جلوی حضرت علی(ع) را نگرفته بود ایشان با آن فرهنگ مبتنی بر وضعیت رسول مکرم، اسلام را در جهان فراگیر میکرد.

وی همچنین با تقدیر از تلاش های بسیج در بازسازی واقعه غدیر تاکید کرد: کار بسیج در بازسازی واقعه غدیر بسیار مهم و مقدس بوده و به همین دلیل قابل تقدیر و تشویق است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها