آیت الله خاتمی:

بازسازی غدیر رزمایش ولایی است/ 40 مورد بحران کشوری توسط رهبری خنثی شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یک میلیون نفر بازدیدی که از بازسازی واقعه غدیر طی سال گذشته انجام شد، رزمایش ولایی بود که در شهرها صورت گرفت.
کد خبر: ۳۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 06October 2014

بازسازی غدیر رزمایش ولایی است/ 40 مورد بحران کشوری توسط رهبری خنثی شده است

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از قم، آیتالله سید احمد خاتمی در دیدار با  جمعی از اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر خم با بیان این مطلب افزود: البته جماعتی که میآید و برمیگردد خودش یک راهپیمایی است و این گام مقدسی است که باید استمرار داشته باشد، اما در تداوم آن باید بازنگریهایی برای رفع نواقص و تقویت نقاط قوت صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بستر ولایت رشد یافته است، اظهار داشت: انتظار میرود این نهاد در این قبیل عرصهها فعال بوده و همچنان نقشآفرین باشد تا دین خود را به ولایت ادا کند. لذا بازسازی واقعه غدیر را میتوان بخشی از این ادای دین به ولایت دانست.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج و بنیاد بینالمللی غدیر در اجرای چنین برنامههایی باید با یکدیگر هماهنگ بوده و از امکانات هم استفاده کنند، افزود: مردمی کردن بازسازی واقعه غدیر باید همواره در دستور کار باشد یعنی همانطور که در عزای امام حسین(ع) از اهل بیت تکریم میشود در غدیر هم باید از ولایت تکریم کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همان گونه که در عزاداریها سنگ تمام میگذاریم در شادیها خیلی خود را موظف نمیدانیم، در صورتی که روایت است و معصومین(ع) همانگونه که در برپایی عاشورا عنایت داشتند، در برپایی جشن ولایت غدیر هم عنایت خاصی داشتند.

آیتالله خاتمی با بیان اینکه برای هیچ روزی از روزهای سال به اندازه روز غدیر توصیه برای شاد بودن وجود ندارد، عنوان کرد: اگر بتوانیم قداست غدیر را قداست شاد بودن و تکریم ولایت در غدیر را بر مسند بنشانیم مطمئن باشید همان گونه که در برپایی عزای امام حسین(ع) مردم همت میکنند و خودجوش مراسمهای عزاداری برپا میدارند، در برگزاری جشن غدیر هم همت خواهند داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر باید تا زمانی که ظرفیت بازدید دارد، ادامه یابد، تصریح کرد: مراسم بازسازی واقعه غدیر به نحوی ابراز عاطفه و بیان شور ولایت است؛ به همین خاطر این شور را باید به شعور ولایی گره بزنید.

خاتمی یادآور شد: در بیان واقعه غدیر عبرتها، درسها و واکنشها در برابر غدیر را عنوان کنیم، زیرا غدیر به فرموده امام همیشه باید زنده بماند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر قرار باشد مراسم غدیر را ترویج نکنیم و جلوهای نداشته باشد تفاوتی بین غدیر قبل از انقلاب و بعد از انقلاب وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تکریم ولایت باید مستدل و مستند صورت گیرد، عنوان کرد: اعترافاتی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران داشتند این واقعیت را آشکار میسازد که ولایت فقیه در ایران توانسته تاکنون 40 مورد حوادث بحرانزا برای کشورمان را خنثی و بی اثر کند؛ پس این تاثیر رهبری و ولایت در پیشبرد اهداف انقلاب باید بازگو شود.

آیتالله خاتمی با ذکر نمونه هایی از بحرانهایی که با تدبیر رهبری خنثی شد، بیان داشت: زمانی که آمریکا و متحدانش قصد داشتند به عراق حمله کنند کسانی در داخل کشور ما پیشنهاد دادند با صدام علیه آمریکا متحد شویم؛ آنها حتی صدام را خالد ابن ولید میدانستند؛ در صورتی که اگر این اتحاد صورت میگرفت ایران به تلَی از خاکستر تبدیل میشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علاوه بر این زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد عدهای در داخل باز هم عنوان می کردند که باید با طالبان علیه آمریکا متحد شویم، اما با درایت رهبر معظم انقلاب این اقدام صورت نگرفت.

وی با تاکید بر این که نگذارید ولایت مظلوم واقع شود، عنوان کرد: عُلقه به ولایت و رهبری می باید مستدل و مستند باشند تا نسل سوم انقلاب که نه حوادث اول انقلاب را دیده و نه حوادث مربوط به ولایت رهبری مقام معظم رهبری را میداند با این موضوع آشنا شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضیها میگویند در عزاداریهای مربوط به امام حسین(ع) و سایر معصومین(ع) از امام(ره)، انقلاب و شهدا سخنی نگویید؛ به عبارتی میگویند سیاسی صحبت نکنید و بگذارید همه بیایند. در صورتی که ما ولایی هستیم و با بیان ظلمهایی که بر معصومین(ع) وارد شده میخواهیم ولایت را همچنان پابرجا بداریم.

آیتالله خاتمی یادآور شد: گامی که بر روی معرفی غدیر شروع شده باید همچنان ادامه یابد؛ به گونهای که در همه مراکز آموزشی ما از دبستان تا دانشگاه گسترش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنچنان که باید شورغدیری را در سر نداریم؛ به نحوی که اگر قدری از شور عاشورا کم کنیم اصل عاشورا زیر سوال میبرند؛ به همین خاطر این شورها نباید کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که این قبیل فعالیت ها نباید یک ریال هم به بودجه های دولتی وابسته باشد، خاطرنشان کرد: برای انجام این قبیل کارها حتی به اندازه یک ریال هم به سراغ بودجه های دولتی نروید، زیرا شعائر دینی را نباید به مسائل حکومتی گره بزنیم. به عبارتی باید همانگونه که عزاداری امام حسین(ع) را مردم بهصورت خودجوش برگزار میکنند، این قبیل مراسمها هم باید با نهادینهسازی بهگونهای برگزار شود که مردم خود متولی برپایی آن باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار