دفاع پرس گزارش می دهد/

غزه و کشمیر مایوس از کمک های جهانی/ وعده های میلیاردی که هیچ گاه عملی نشد/ چشم آوارگان مسلمان به حمایت های ایرانی

در جهان امروز مسلمانان بیش از سایر اقشار دینی از مسائلی چون جنگ های ناخواسته و تحمیلی رنج می برند و در چنین شرایطی حوادث طبیعی چون سیل بیش از پیش آنها را مورد آسیب قرار می دهد در چنین شرایطی چشم امید مسلمانان به هم کیشان خود است..
کد خبر: ۳۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ - 02November 2014

غزه و کشمیر مایوس از کمک های جهانی/ وعده های میلیاردی که هیچ گاه عملی نشد/ چشم آوارگان مسلمان به حمایت های ایرانی

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، در دهه های اخیر کشورهای اسلامی هر روز عرصه تاخت و تازگروه های تروریستی و دشمنان جهان اسلام است بنابراین مسلمانان همواره  با موجی از آوارگی و بی خانمانی و انواع محرومیت های دیگر روبرو است .
علاوه بر جنگ گاه سوانح طبیعی هچون سیل و طوفان و زلزله بر مصائب مسلمانان می افزاید.


آنچه که در شرایط سخت مسلمانان ساکن مناطق پر آسیب اهمیت دارد نحوه رسیدگی توجه و امداد رسانی به مسلمانان این مناطق است.


سختی های زندگی مسلمانان اواره در روزهای سرد زمستان روز به روز دشوار تر می شود به طوری که تنها کسانی می توانند با این افراد هم دردی کنند که خود روز ی به شرایط سختی همسانی مبتلا شده باشند.


در حال حاضر مسلمانان غزه و کشمیر بیش از سایر مسلمانان دیگر بلاد اسلامی نیازمند کمک هم نوعان خود هستند. و مسلما انتظار کمک از سوی جامعه اسلامی ایران  به هم نوعان خود در این کشورها بیش از پیش احساس می شود.

شرایط سیل زدگان کشمیری

تابستان امسال در پی بارش شدید باران از روز نخست ماه سپتامبر  به مدت قریب به یک هفته، رودخانه اصلی این منطقه طغیان کرد و سیلی بی سابقه را در تاریخ 100 ساله اخیر این منطقه رقم زد. شهر "سرینگر" مرکز این منطقه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، عملا به زیر آب رفت و تنها بخش ها کوچکی از این شهر از سیل در امان ماند. ارتفاع آب در برخی مناطق شهر به 3 متر رسید و مردم بی پناه برای نجات جان خویش ناچار به طبقه های فوقانی منازل خود رفتند و بعضا روزهای متمادی را گرسنه و تشنه در انتظار کمک ماندند.
از جمعیت تقریبا 10 میلیونی مسلمانان کشمیر، چیزی معادل یک میلیون نفر را پیروان مکتب اهل بیت تشکیل می دهند که بعنوان اقلیت سیاسی-اجتماعی شناخته می شوند.
 
شیعیان کشمیر در شرایط عادی نیز از محرومیت رنج می برند و این اوضاع در شرایط بحرانی وخیم تر است.بخش قابل توجهی از شیعیان در مناطق روستایی دور افتاده و محروم زندگی می کنند و سیل عملا هرآنچه را که این افراد در اختیار داشتند با خود برده است. متاسفانه در برخی مناطق هنوز هیچ گونه امداد جدی به شیعیان محصور در سیل صورت نپذیرفته است.

در ایران کمک به سیل زدگان کشمیر اگرچه پیگیری شد اما مسلمانان کشمیری به دلیل عمق فاجعه و آسیب های زیاد که منجر به بی خانمانی هزاران کشمیری شده بود خواهان کمک های دیگری از سوی جامعه بین الملل بودند و بیش از هر کشور دیگری چشم امید به ایران اسلامی داشته و دارند.
 

فعالان بینالمللی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و «جامعه ایمانی مشعر» با همکاری «اتحادیه بینالمللی امت واحده» اقدام به جمعآوری کمکهای مردمی برای سیل زدگان این منطقه کرده است.

در پی بروز سیل بیسابقه در منطقه مسلماننشین کشمیر واقع در شمال شبه قاره هند، فعالان بینالمللی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و «جامعه ایمانی مشعر» با همکاری «اتحادیه بینالمللی امت واحده» اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی برای سیل زدگان مسلمان این منطقه کرده است.

بنابر اعلام صورت گرفته، شماره حساب 3513-802-07874417-002 و نیز شماره شبا Ir890630351380207874417002 به نام «جامعه ایمانی مشعر» و نیز سامانه پرداخت آنلاین کمکهای مردمی اتحادیه بینالمللی امت واحده به آدرس http://unified-ummah.org/payment-keshmir.php آماده جمعآوری کمکهای مردمی است.
 
شرایط مسلمانان جنگ زده غزه و آوارگان فلسطینی

جنگ غزه در 12 ژوئن 2014 به بهانه ربودن چند شهرک نشین صهیونیستی آغاز شد و اسراییل تجاوزات گسترده ای را به غیر نظامیا در دستور کار خود قرار داد به طوری که ده ها هزار فلسطینی بی خانمان شده و علاوه بر درد از دست دادن عزیزان خود بی خانمانی را نیز بایستی تحمل کنند.

هیات سازمان همکاری اسلامی در دیدار از غزه میزان خسارات وارد شده به منازل فلسطینیان در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را دست کم 6 میلیارد دلار برآورد کرد..
 
گزارش های سازمان ملل متحد حاکی است که بازسازی نوار غزه در صورت باقی ماندن تحریم های موجود، بین 10 تا 20 سال طول خواهد کشید.
 
در این حملات بیش از 17 هزار باب منزل مسکونی ویران شده که بازسازی آن حدود 18 سال وقت می طلبد.
در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه 219 باب مدرسه نیز آسیب جدی دیده و 22 مدرسه به طور کامل تخریب شده است.

کمک های واقعی برای بازسازی غزه شعار یا وا قعیت

پس از اتمام  جنگ غزه وعده های زیادی برای کمک به آوارگان فلسطینی برای بازسازی غزه از سوی کشورهای مختلف اعم از غربی و عربی داده شده است.این درحالی است که رییس صندوق کودکان بین الملل در نوار غزه در مصاحبه با شبکه العربیه برای بازسازی غزه گفت: در پی حملات اسراییل و خسارت های فراوانی که در غزه به بار آمده است، خانواده ها از هم پاشیده شده است و اکثر مردم در این منطقه دچار یاس و ناامیدی شدند.این مسوول سازمان ملل با بیان اینکه مردم غزه در سختی به سر می برند و کمبودهای فراوانی دارند گفت: هزاران نفر همچنان در پی یافتن پناهگاهی برای خود هستند..
 

حال باید از کشورهای عربی و غربی و آمریکا پرسید که چگونه هزینه 15 میلیارد دلاری را برای خراب کردن عراق و سوریه تقبل می کند ولی برای بازسازی غزه حاضر نیستند 1.5 میلیارد دلار کمک کنند.
 
کنفرانس بازسازی غزه و وعده هایی که عملی نشد
 
کنفرانس کمک به بازسازی غزه یک ماه گذشته  با حضور نمایندگان 50 کشور در قاهره پایتخت مصر برگزار شد و دولت قطر از کمک یک میلیارد دلاری و آمریکا از کمک 212 میلیون دلاری به بازسازی غزه خبر دادند و 'بورگ برند' وزیر امور خارجه نروژ گفت: کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی بازسازی غزه در قاهره پایتخت مصر متعهد شدند، پنج میلیارد و 400 میلیون دلار به فلسطینیان آسیب دیده براثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کمک کنند.

کمک به غزه مشروط به بهتر شدن روابط اسراییل و فلسطین

دولت توافق ملی فلسطین طرح کاملی را برای بازسازی نوار غزه با هزینه چهار میلیارد دلاری تدوین کرده است. این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که نوار غزه برای بازسازی به مبالغ بیشتری نیاز دارد و این روند چندین سال به طول خواهد انجامید. آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) به تنهایی از نشست قاهره درخواست 6 / 1 میلیارد دلار را خواهد کرد تا نیازهای کوتاه مدت خود در نوار غزه را پوشش دهد. اتحادیه اروپا که یکی از بزرگترین حامیان مالی تشکیلات خودگردان فلسطین به شمار میآید، ارائه کمکهای خود را منوط به پیشرفتهای سیاسی میان فلسطینیها و اسرائیلیها کرده است.

کمک های ایران برای بازسازی غزه

ملت و مسوولان ایرانی پس از اتمام جنگ غزه آمادگی خود را برای ارائه کمک های مالی به مردم غزه اعلام کردند.

به گفته مسوولان فلسطینی جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم امداد رسانی به فلسطینی ها بودند و امروز نیز انتظار دارند کمک ها برای بازسازی غزه ادامه یابد.در همین راستا سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام کرده که درصدد است تا با ارسال کتاب و کارشناس برای بررسی موقعیت در جهت مرمت منابع ارزشمند ملت فلسطین و بازسازی کتابخانه ملی آن کشور اقداماتی انجام دهد..
 
 
ارسال منابع علمی و اطلاعاتی، ارائه آموزش های لازم به کارشناسان فلسطینی و مبادله منابع از جمله اقداماتی است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز  با تاکید حضور جدی ایران در کنار فلسطینیان، آمادگی ایران برای درمان مجروحان حملات رژیم اشغالگر قدس، ارسال کمک های انسان دوستانه و کمک به بازسازی غزه را اعلام کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به همکاری بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این راستا اشاره کرد و گفت: گرچه تعداد زیادی از کودکان، زنان و مردم بی دفاع غزه به شهادت رسیده اند؛ اما ده ها یا حتی صدها برابر این آمار، امروز آواره و بی خانمان هستند و در این تجاوز زیرساخت های منطقه غزه نابود شده و احتیاج به بازسازی و ترمیم اساسی دارد. برای این منظور بسیج از طریق چهل هزار پایگاه مقاومت در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و تکایا با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) وارد میدان شده تا کمک های مردم را برای بازسازی غزه جمع آوری کند.

جمع آوری کمک های مالی برای آسیب دیگان مسلمان بر عهده چه نهادی است

در ایران کمک های مردمی برای مسلمانان آسیب دیده از جنگ حوادث طبیعی همچون غزه کشمیر از طریق سازمان هایی چون کمیته امداد امام(ره) و هلال احمر وبسیج مردمی  انجام می شود.

رییس کمیته امداد امام (ره) اعلام کرد : در طول جنگ 50 روزه کمک ها ی حیاتی به غزه ارسال شده و در حال حاضر نیز شماره حساب 5555 کمیته امداد نزد بانک ملی و همچنین شماره حساب 1861421622451 بسیج نزد بانک انصار را شماره حسابهایی است که آماده دریافت کمکهای نقدی مردم برای مردم مظلوم فلسطین هستند.
 
نتیجه:

حمایت و کمک مالی از کشورهای آسیب دیده مسلمان علاوه بر آنکه از دیدگاه انسانی و اسلامی بسیار ارزشمند است نوعی حمایت از جبهه مقاومت اسلامی نیز محسوب می شود و جمهوری اسلامی نیز در همین راستا به مستضعفین جهان کمک رسانی می کند و از سوی دیگر در خصوص کشورهای اسلامی چون فلسطین، عراق و سوریه این نکته بسیار بارزتر است چراکه آنها در خط مقدم مقاومت هستند.
 
انتهای پیام/ح
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار