در اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت صورت گرفت:

رونمایی از پنج مجموعه نمایشنامه در حوزه مقاومت

کتاب‌های «فرهنگ ادبیات نمایشی» اثر تقی اکبرزاده که به بررسی فرهنگ ادبیات نمایشی دفاع مقدس می‌پردازد و کتاب «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» نوشته فرزین محبی نیز دو اثر دیگر نشر ساقی‌اند که در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی خواهند شد.
کد خبر: ۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵ - 24September 2013

رونمایی از پنج مجموعه نمایشنامه در حوزه مقاومت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جلد نخست مجموعه نمایشنامههای مقاومت در برگیرنده نمایشنامههای «مورچهها» و «کودک و کبوتر»، جلد دوم نمایشنامه مقاومت شامل نمایشنامههای «آثار آبادان 212» و «نامههای خط خطی» و جلد سوم این نمایشنامهها با دربر داشتن نمایشنامههای «یادم تو را فراموش» و «رویایی عصر بیستوپنجم»، سه اثر از این مجموعهاند.

کتابهای «فرهنگ ادبیات نمایشی» اثر تقی اکبرزاده که به بررسی فرهنگ ادبیات نمایشی دفاع مقدس میپردازد و کتاب «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» نوشته فرزین محبی نیز دو اثر دیگر نشر ساقیاند که در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی خواهند شد. همچنین  ازکتاب روشنا نوشته سعید تشکری نیز در این جشنواره رونمایی خواهد شد.
 
مجموعه نمایشنامههای مقاومت بر اساس مطالعات انجام و برنامهریزیهای آن توسط کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی نشر ساقی تدوین شده است. این ناشر قول انتشار کتابهای دیگری با موضوع ادبیات نمایشی و مضمون مقاومت را در آینده نزدیک داده است.
 
این آثار قرار است با رویکرد علمی و پژوهشی و با همکاری دکتر وفادار، دکتر محمدباقر قهرمانی، دکتر مهدی حامد سقایان، حفیظالله رفیعی تالیف شوند. این کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی نشر ساقی از 18 ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.
 
جشنواره تئاتر مقاومت از یکم تا ششم شهریور ماه در تئاتر شهر برگزار میشود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار