پیام " مدیرکل هنرهای نمایشی " به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

مردانی از جنس همّت و خرازی و باکری و کاوه تا جهان‌آرا و میثمی و ردانی‌پور و چمران و ابوترابی و هزاران یل گمنامی که به خاطر یک نام، از نشان و عنوان گذشتند.
کد خبر: ۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶ - 24September 2013

پیام

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با آغازهفته دفاع مقدس، طی پیامی، یاد مدافعان حریم کشور را گرامی داشت. در پیام "قادرآشنا" برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس، چنین آمده است:

باسمه تعالی

این خاک که از ترنّم لاله پُر است.... دفترچه خاطرات فریاد شماست ..

در انتهای شهریور هر سال، بار دیگر بوی ایّامی مقدس برای دفاعی جانانه و بینظیر از کیان و آیین و نوامیس مردمی به بزرگی نام ایران، از برگهای تقویم این خاک سربلند و در وسعتی به گستردگی جغرافیای فرهنگی ایرانیان در سراسر جهان، میوزد و خاطره روزها و شبهای مردمانی را زنده میکند که به مدد خداوند و انفاس پاک ائمه هدی (ع) و حمایت ملّتی فداکار و - در عین تنوع قومی و آئینی – یکپارچه، در برابر تمامی دنیا ایستادند. به دیدار شهادت برخاستند و از پیکر خویش برای وطن، مایه گذاشتند و رهاترین سرودها را از پشت سیمهای خاردار، زمزمه کردند.

 مردانی از جنس همّت و خرازی و باکری و کاوه تا جهانآرا و میثمی و ردانیپور و چمران و ابوترابی و هزاران یل گمنامی که به خاطر یک نام، از نشان و عنوان گذشتند. رفتند و برای ماندگاری ایران، رساترین فریاد را در مصاف شرافت و راستی، مردانگی و پاکزادی با هرچه پلشتی و اهریمنی، سردادند برای تمامی نسلهای امروز و آینده.

آنانی که درخشانترین برگ شناسنامه این سرزمین بودند و عاشقترین منتظران. جاودان باد نقشهاشان بر صحنههای پاک این خاک آسمانی و بلند باد نامشان در همیشه تاریخ، تا نگویند که از یاد فراموشانند....

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار