رحمان سیفی آزاد:

تولید آثار معتبر دفاع مقدس نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد

اگر تئاتر مقاومت از سوی مسئولان جدی گرفته نشود و تأمین اقتصادی لازم صورت نگیرد و آزادی های لازم به هنرمندان داده نشود این تئاتر اعتبار و تماشاگرش را از دست می دهد.
کد خبر: ۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲ - 26September 2013

تولید آثار معتبر دفاع مقدس نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  رحمان سیفیآزاد که پس از 12 سال دوری ازتئاتر نمایش "شایعات" نوشته نیل سایمون را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه میبرد درباره جشنواره تئاتر مقاومت گفت: مهمترین موضوع درخصوص تئاتر مقاومت این است که برای این مقوله مهم فرهنگ سازی نشده و این موضوع مهم به عنوان دغدغه  اصلی جامعه، مطرح نشده است.

وی افزود: فضای فکری بسیار محدودی که برای تئاتر مقاومت و دفاع مقدس در نظر گرفته شده وهمین طور نیازهای اقتصادی باعث می شود که هنرمندان کمتر سراغ این حوزه بیایند و این موضوع را کمتر جدی بگیرند.

کارگردان تئاتر"شب نشینی در جهنم" اذعان کرد: یک جشنواره زمانی جشنواره می شود که به طور تخصصی در مسیر هنر حرکت کند و بهترین آثار خود را به مخاطب ارائه کند، اگر این اتفاق در جشنواره مقاومت بیافتد می توانیم بگوییم که این جشنواره را به شکلی شایسته برگزار کردهایم.

وی تصریح کرد: خلاقیت و تولید آثار معتبر نیاز به تامین مالی و حمایت معنوی و آزادی بیان جدی دارد ، اگر تئاتر مقاومت از سوی مسئولان جدی گرفته نشود و تأمین اقتصادی لازم صورت نگیرد و آزادی های لازم به هنرمندان داده نشود این تئاتر اعتبار و تماشاگرش را از دست می دهد.

سیفی آزاد افزود: مقاومت بخشی از فرآیند هنر کشور ما است که لازم است همیشه ودر همه حال به آن بپردازیم. مناسبتی کردن موضوع مقاومت خیلی کار درستی نیست چون باعث می شود اجرای این تئاتر ها به مقاطع زمانی خاصی خلاصه شود

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار