نصرالله پژمانفر:

موضوع تئاتر مقاومت در کشور ما مظلوم واقع شده است

با تصویب مجلس شورای اسلامی تالار‌های همایش شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی، که در طول سال از آن ها استفاده نمی‌شود در اختیار هنرهای نمایشی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱ - 25September 2013

موضوع تئاتر مقاومت در کشور ما مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نصرالله پژمانفر با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت گفت: تئاتر یکی از زندهترین هنرهای معاصر است که می تواند با توسل جستن از آن پیامهای مهم و عمیقی را به مردم و به ویژه جوانان انتقال داد. کاربرد این هنر در انتقال آموزههای حیاتی، مانند مقاومت و دفاع مقدس، اثبات شده است.

وی افزود: با استفاده از زیرساختها و امکانات موجود می توان مفهوم مقاومت، چه از منظر داخلی که همان هشت سال دفاع مقدس است و چه از منظر خارجی که مسائل مربوط به فلسطین، غزه و سوریه است را بازتاب داد و در این زمینه به نحو احسن اطلاع رسانی کرد .  

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: متاسفانه موضوع تئاتر مقاومت در کشور ما مظلوم واقع شده و ما نتوانستهایم آنطور که شایسته است مفهوم مقاومت را به مخاطبان خودمان در داخل و خارج کشور برسانیم.

پژمانفر تاکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت و کشاندن مردم و جوانان به سالن های تئاتر کشورعلاوه بر آنکه سطح فرهنگی مردم را افزایش می دهد  باعث بسط مفهوم مقاومت در میان آن ها میشود. این هنر ظرفیت بسیار بالایی دارد که میتوان با استفاده از نیروهای جدید، که در حوزه مقاومت فعال اند، به رشد این هنر و مردمی کردن آن کمک کرد.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر اجراهای تئاتر ما بسیار محدود است و فقط با حضور برخی از تماشاگران خاص برگزار می شود  که این اصلا زیبنده فرهنگ وهنر ما نیست، ما باید تئاتر را به زندگی مردم بکشانیم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای بهبود اوضاع نمایشی کشور طرحی را دست دارد که طبق آن تالارهای همایش شرکتها، سازمانها و مراکز دولتی، که در طول سال از آن ها استفاده نمیشود در اختیار هنرهای نمایشی قرار میگیرد. برای پیشرفت گفتمان مقاومت در حوزه هنر میتوان به افزایش نمایشهای خیابانی پرداخت و از ساختمان مساجد استفاده کرد.

نظر شما
پربیننده ها