صادقی در اختتامیه سومین جشنواره ملی فانوس مطرح کرد؛

هدف جشنواره فانوس تاباندن نور هنرمندانه و امیدبخش به زوایای پنهان دفاع مقدس

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فانوس تاباندن نور هنرمندانه و امیدبخش به زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس را هدف این جشنواره معرفی کرد.
کد خبر: ۳۷۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ - 23November 2019

هدف جشنواره فانوس تاباندن نور هنرمندانه و امیدبخش به زوایای پنهان دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «لطیف صادقی» دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی فانوس در آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری با بیان اینکه جشنواره ملی فانوس عصاره یک‌ساله تلاش و مجاهدت فرهنگی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های متعالی دفاع مقدس به نسل جوان با زبان ظریف فرهنگ و هنر و رسانه است، اظهار داشت: در سومین گام و سومین سال اجرا توفیق داریم پس از مازندران و هرمزگان، سومین سال این جشنواره را در تهران تجربه کنیم.

وی گفت: ارتقای کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره نسبت به دوره‌های قبل نشان از عشق و علاقه و پشتکار هنرمندان و مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور دارد. امیدوارم که این نونهال سه ساله در سال‌های آتی مراحل رشد و شکوفایی خویش را طی کند و برای نسل آینده بسان درخت تناوری باشد که شهد شیرین میوه‌هایش به کام فرزندان ایران زمین، گوارا و در سایه‌سارش شکوفایی استعداد‌ها و فزونی دانش و خلاقیت و نوآوری جاری و ساری شود.

دبیر اجرایی این جشنواره افزود: مجموع آثار رسیده به جشنواره سه هزار و ۴۳۱ اثر و آثار برتر ۶۵ اثر است.

صادقی حضور متحد اقوام، مذاهب و فرق کشورمان در دفاع مقدس را زیباترین نقطه این حماسه مردمی دانست و تاکید کرد: به جرات می‌توان ادعا کرد که در هیچ یک از نقاط جهان چنین تنوع تکثیر و اتفاقی نظری برای دفاع از تمامیت ارضی یک کشور زیر نظر یک عالم وارسته دینی و مذهبی وجود ندارد.

وی تاباندن نور هنرمندانه و امیدبخش به زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت را هدف این جشنواره معرفی کرد و گفت: باید با ظرافت هنرمندانه این افتخار تاریخی و سترگ را به نسل جوان منتقل کنیم و روح اخوت و برادری و ایثار و از خودگذشتگی را در نهاد تک تک فرزندان ایران زمین بکاریم و بر سینه آنان حکاکی کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار