در پی شهادت سردار سلیمانی؛

دبیر جایزه جلال به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت

دبیر علمی دوازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد به همراه گروه از نویسندگان، نامه‌ای در محکومیت اقدام دولت آمریکا برای به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نوشتند.
کد خبر: ۳۷۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ - 05January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدرضا شرفی‌خبوشان» دبیر علمی دوازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد به همراه گروه از نویسندگان، نامه‌ای در محکومیت اقدام دولت آمریکا برای به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشتند.

در این نامه آمده:

«به نام خداوند قلم و خداوند جان و خرد

دبيركل محترم سازمان ملل متحد

ما گروهی از نويسندگان ايرانی هستيم. همچون تمام نويسندگانی كه در كشورهای ديگر زندگی می‌كنند، زير پرچمی كه نشانه‌ی كشورمان است و تحت حكومتی كه خود آن را برگزيده‌ايم برای مردمانمان كتاب می‌نويسيم. همواره سعی كرده‌ايم كه بواسطه‌ی كلمات، همدلی، دوستی و مهربانی و فضائل اخلاقی را كه بشر در هر كجای دنيا بدان نيازمند است در ميان مردمانمان رواج دهيم. دفاع در برابر زياده خواهی و ظلم را ستوده‌ايم و ناديده گرفتن حق حيات و بقای انسانی و حقوق انسان‌ها را در هر كجای عالم نكوهش كرده‌ايم.

اينک كشور ما توسط كشوری كه ادعای رواج صلح و امنيت دارد مورد تهديد قرار گرفته است. كشتن مقامات رسمی كشورها توسط كشورهای ديگر به هر دليلی ممنوع است. با اين وجود يكی از مقامات رسمی و محبوب ما به دليلی غير منطقی توسط آمريكا به شهادت رسيده است و اين عمل تهديدی جدی عليه صلح و امنيت كشور ماست. تهديد امنيت يک كشور به واسطه‌ی كشتن يک مقام رسمی بنا نهادن رويه‌ای خطرناک و ضدانسانی است و در واقع تهديدی برای امنيت همه‌ى كشورها و همه‌ى مردمان جهان است.

ما نويسندگان ايرانی و امضا كنندگان اين نامه اقدام خارج از منطق و قاعده‌ى بين‌المللی آمريكا را محكوم می‎كنيم؛ اما اين محكوم كردن را تنها به ايراد بيانيه و اعلام شكوائيه به سازمان ملل متحد محدود نمی‌كنيم. وظيفه‌ نويسندگان يک كشور رواج صلح و دوستی ميان مردمانشان و مردمان جهان است؛ اما در صورتی عمل به اين وظيفه محقق می‌شود كه مردمی وجود داشته باشد.

اكنون كه دولت آمريكا با ارتكاب چنين جنايتی و چنين تهديدی نابودی مردم ما را هدف قرار داده است، وظيفه‌ خود می‌دانيم برای عمل به همان وظيفه كه رواج صلح و دوستی است ابتدا مردم خود را در برابر تهديد و خطر حفظ كنيم.

ما نويسندگان ايرانی اينک حفظ امنيت مردمانمان را مساوی با حفظ امنيت جهان می‌دانيم و هر گونه اقدامی را كه ساختار سياسی و حكومتی كشورمان در برابر اين تهديد انجام دهد، درست و بحق می‌دانيم و از آن دفاع خواهيم كرد و خود برای انجام آن خواهيم كوشيد.

دبيركل محترم سازمان ملل متحد! اين يک متن شكوائيه نيست. اين متن اعلام نظر نويسندگانی است كه به كشورشان و حيات مردمشان و قواعد منطقی و انسانی و بين المللی احترام می‌گذارند و بنا بر اين احترام مشاركت و حمايتشان را از اقدام حكومتشان در پاسخ همسنگ و همطراز اين تهديد، به دولت تهديد كننده اعلام مى‌كنند.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار