برترین تازه‌های کتاب بهمن‌ماه در سه موضوع علوم انسانی معرفی شد

فهرست برترین تازه‌های کتاب­ منتشرشده در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در موضوعات «کلیات و اطلاع رسانی»، «فلسفه و روانشناسی» و «دین» از سوی مؤسسه خانه کتاب معرفی شد.
کد خبر: ۳۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ - 04March 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در گروه «کلیات و اطلاع رسانی»، ۱۶ کتاب بررسی شد. در گروه «فلسفه و روانشناسی» زیرشاخه‌­های فلسفه چهار کتاب، روانشناسی ۱۶۲ و منطق یک کتاب داوری شد.

همچنین در گروه «دین» زیرشاخه­های کلیات اسلام ۴ کتاب، علوم قرآنی ۱۷ کتاب، حدیث۱۱ کتاب، فقه و اصول ۱۷ کتاب، کلام ۱۰ کتاب، اخلاق ۷ کتاب، عرفان ۳ کتاب، سیره معصومین ۱۴ کتاب و ادیان دیگر ۳۸ کتاب در چرخه داوری قرار گرفت.

اسامی کتاب­های برتر در موضوعات «کلیات و اطلاع رسانی»، «فلسفه و روانشناسی» و «دین» به شرح زیر است:

در گروه کلیات و نسخ خطی و زیرشاخه کلیات:

«تاریخ شفاهی کتاب: گفتگو با ناشران و کتاب فروشان»، تألیف نصرالله حدادی، تهران: خانه کتاب.


در گروه فلسفه و روان شناسی زیرشاخه روان شناسی-مخاطب عام:

«درمان‌شناختی رفتاری بازی محور برای آزار جنسی کودکان: یک رویکرد درمانی نوآورانه»، تألیف کریگ‌آی. اسپرینگر و جاستین میسوریل، ترجمة فاران حسامی، تهران: دانژه.

«وفاداری مه آلود (نظریه و کاربست درمان در روابط فرازناشویی)»، تألیف صادق باران اولادی، محمدحسن گرامی و وحید منظری توکلی، تهران: دانژه.

در گروه فلسفه و روان شناسی زیرشاخه روان شناسی-مخاطب خاص:

«اصول مصاحبه بالینی بر اساس DSM-۵ (جلد دوم: بیمار مشکل)»، تألیف اکهارد اوتمر، ترجمة مهدی نصر اصفهانی، تهران: ارجمند.

«ارتقاء کیفیت زندگی در پایان عمر: مداخلات شناختی – رفتاری»، تألیف حیسون م. ساترفیلد، ترجمة ابراهیم اکبری، زینب عظیمی و احمد امیری پیجاکلایی، تهران: ارجمند.

در گروه دین و زیرشاخه کلیات اسلام:

«محبوب القلوب»، تألیف محمدبن علی اشکوری، ترجمة احمدبن محمد اردکانی یزدی، تصحیح علی اوجبی، سه جلد، تهران: مولی

گفتنی است، با توجه به حجم تولیدات کتاب در سال و ماه و سردرگمی مخاطبان و خانواده ها برای تهیه کتاب خوب، این مؤسسه درصدد برآمده است که هر ماه با توجه به معیارهایی که اعلام شده، کتاب ­های برتر را معرفی کند.

بدیهی است معرفی این کتاب ها از نظر معیارهای این مؤسسه است و سایر مؤسسات، انجمن­ های صنفی و علمی نیز می‌توانند بر اساس معیارهای خود کتاب های خوب را معرفی کنند. این مؤسسه آمادگی دارد زیرساخت­‌های لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها