کلام رهبری در وصف شهید مهدی باکری:

عزیزی که کمتر وقتی است که یاد او از خاطر و یاد من برود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شهید مهدی باکری می فرمایند: عزیزی که کمتر وقتی است که یاد او از خاطر و یاد من برود و چهره مومن او و دل خاضع و خاشع او و روح سرشار از ایمان او و کلماتی را که از این روح برمی‌خواست فراموش کند.
کد خبر: ۳۸۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ - 11March 2020

عزیزی که کمتر وقتی است که یاد او از خاطر و یاد من برودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، با توجه به نزدیکی سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر 31 عاشورا، مروری به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آن شهید عزیز داریم که بدین شرح است:

* ... شهید مهدی باکری، عزیزی که کمتر وقتی است که یاد او از خاطر و یاد من برود و چهره مومن او و دل خاضع و خاشع او و روح سرشار از ایمان او و کلماتی را که از این روح برمی‌خواست فراموش کند. (مرداد 1367، پادگان شهید باکری، دزفول، مقر لشکر 31 عاشورا، بعد از عملیات مرصاد)

* ...جوانان لشکر عاشورا و سرداران شجاع تبریزی و آذربایجانی، شهید آقا مهدی باکری و شهید حمید باکری و شهدای متعدد دیگر از سرداران و در میدان نبرد جانشان را قربان اسلام و قرآن کردند. (5 مرداد 1372، استادیوم تختی در دیدار با مردم تبریز)

* شهید مهدی باکری از زمان دانشجویی‌اش در راه خدا حرکت کرده است. چه سالی بود که با آقای مقدم آمدند، گمانم سال 1356 بود، آمدند مشهد، بنده ییلاق بودم، آمدند ییلاق پیش من، سر همین قضایا کارهای مبارزه و نهضت، یعنی این فکر در او یک فکر عمیق و نافذ بود و شما می‌دانید ایشان به خصوص این شهید ورودش در خط امام و استقامتش در خط امام و رسیدن به مرحله یک سردار خط امام امتیاز ویژه‌ای دارد. از بعضی ها این انتظار بود. از امثال ایشان یک خرده کمتر انتظار بود، لیکن در عین حال این ها وارد میدان شدند که خودش آمد، برادرش را آورد و بلکه خانواده‌اش را کشاند. این ها خیلی ارزش دارد، خیلی اهمیت دارد، این ها جان خودشان را، هستی خودشان را، همه شخصیت های مادی و معنوی خودشان را در دو دست گرفتند و تقدیم کردند به این انقلاب (بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضاء و مسئولین کنگره سرداران شهید آذربایجان در 26 تیر 1374)

* الگوی درخشنده‌ای بر جوان ها لازم است و آن، سرداران شهید و شهدای بزرگ ما هستند. شهید باکری، یکی از همان جوان هاست. من آن شهید را قبل از انقلاب از نزدیک می‌شناختم. این جوان مومن و صالح، مشهد پیش من می‌آمد. حق او بود که بعد از انقلاب، یکی از سرداران این انقلاب بشود. چون صادق و مخلص بود و حق او بود که شهید بشود، حق او بود که در راه خدا، این عظمت و این شهادت درخشان را به ‌دست بیاورد. (بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم ارومیه در 27 شهریور 1375)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار