چهل‌سالگی سرو/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا»+ تصاویر

پیشکسوتان گردان «انصار» نمونه‌ای از نیرو‌ها و سربازان جهادی انقلاب اسلامی هستند که «آتش به اختیار» (کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز) را به زیبایی و درستی معنا کرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱ - 29March 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: امروز فرهنگ دفاع مقدس، یکی از بزرگ‌ترین عوامل تبدیل تهدید‌ها به فرصت است، حالا این تهدید می‌خواهد در حوزه نظامی باشد یا در حوزه غیرنظامی، فرقی نمی‌کند؛ همان‌گونه که «ما توانستیم» با فرهنگ دفاع مقدس مقابل دشمنی که از جانب بیش از ۳۱ کشور جهان پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌شد، ایستادگی کرده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم؛ پس قطعاً نیز «ما می‌توانیم» در میدان‌های دیگر هم با تکیه بر این فرهنگ، تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و سر خود را بالا بگیریم و بگوییم که «ما پیروزیم»؛ پس با فرهنگ دفاع مقدس، هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی «ما قوی هستیم».

این‌روز‌ها که کشور با بحران «کرونا» روبه‌رو شده است؛ شاهد جلوه‌هایی از فرهنگ دفاع مقدس، در صحنه مبارزه با این بیماری هستیم؛ برای نمونه، ماسک‌هایی که این روز‌ها بر روی صورت مردم و کادر درمانی قرار دارد، خود به خود جامعه را یاد ماسک‌هایی که روی صورت رزمندگان دوران دفاع مقدس قرار داشت، انداخته است و یا به کادر درمانی که جان خود را برای نجات جان هموطنان خود فدا می‌کنند، «شهید» می‌گویند؛ بنابراین فرهنگ دفاع مقدس، سنگری است که ما را امروز در برابر همه آسیب‌ها خصوصاً آسیب‌های مادی و معنوی کرونا، حفظ کرده است؛ به‌شرط این‌که در این سنگر بمانیم و به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ «نترسید، نترسیم، نترسانیم» تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

حضور خودجوش مردمی در صحنه، برای پشتیبانی از جبهه‌ها، به‌عنوان یکی از خصوصیات فرهنگ دفاع مقدس، این‌روز‌ها نیز در جبهه مبارزه با کرونا به‌زیبایی قابل مشاهده است که در این راستا، بسیاری از مردم برای انجام کار‌هایی نظیر ضدعفونی کردن خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر و همچنین تولید ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده و...، با فرهنگ دفاع مقدس به میدان مبارزه با کرونا آمده‌اند.

رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز که خود خلق‌کنندگان این فرهنگ مقدس هستند هم در صحنه مبارزه با کرونا، در هر لباسی به مردم خدمت می‌کنند؛ برخی از آن‌ها در مراکز درمانی به‌عنوان پزشک یا پرستار فعالیت می‌کنند و برخی دیگر نیز در نیرو‌های مسلح، همه امکانات را برای مبارزه با این بیماری بسیج کرده‌اند و عده‌ای هم در قامت همان نیرو‌های خودجوش مردمی و بسیجی، «آتش به اختیار» به میدان مقابله با کرونا پای نهاده‌اند.

در این راستا، خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به میان تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس رفته است که این روز‌ها در زمینه مبارزه با کرونا دست به یک کار بزرگ زده‌اند؛ رزمندگانی که هیچ‌گاه از سنگر فرهنگ دفاع مقدس خارج نشده‌اند و هر بار که کشور با یک معضل و بحرانی روبه‌رو می‌شود، با همین فرهنگ، درحد وسع و توان خود به یاری هموطنان خود می‌شتابند.

گردان «انصارالرسول»، یکی از گردان‌های خط‌شکن لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس است که جبهه رفته‌ها معمولاً آن را به اختصار، با عنوان گردان «انصار» می‌شناسند. پیشکسوتان گردان «انصار» نمونه‌ای از نیرو‌ها و سربازان جهادی انقلاب اسلامی هستند که «آتش به اختیار» (کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز) را به زیبایی و درستی معنا کرده‌اند؛ نشان به این نشان که خانواده‌های شهدا و زائرانی که پنج‌شنبه‌ها به گلزار شهدا واقع در بهشت زهرا (س) تهران می‌روند، از نزدیک شاهد خدمت‌رسانی این رزمنده‌ها در ایستگاه صلواتی خود، به مردم هستند؛ البته حالا که کشور دچار معضل کرونا شده است، آن‌ها فعالیت‌های این ایستگاه صلواتی را به تعلیق درآورده و همه ظرفیت خود در زمینه مبارزه با کرونا به‌کار گرفته‌اند.

گزارش دفاع‌پرس از ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصار:
* اقدام «آتش به اختیار» رزمندگان خط‌شکن برای خدمت به مردم + تصاویر

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

ساعت نزدیک اذان مغرب به افق تهران بود که در یک پارکینگ آپارتمان مسکونی حوالی میدان «خراسان» به جمع گرم رزمندگان دوران دفاع مقدس رفتم؛ پارگینک که نمی‌شود گفت، بلکه بیشتر شبیه سنگرهای پشتیبانی دوران دفاع مقدس بود، تصاویر شهدای گردان انصار بر روی دیوار، فضای جبهه و جنگ را بیش‌تر زنده کرده بود و صدای چرخ خیاطی‌ها، همچون صدای رگبار مسلسل‌ها، نوید یک پیروزی بزرگ می‌داد؛ همه این رزمنده‌ها که روزگاری گردان‌شان، یک گردان خط‌شکن در جبهه‌های نبرد بود، امروز مصمم هستند که به یاری خدا، کرونا را شکست دهند؛ هرچند که در جبهه مبارزه با کرونا، جامعه پزشکی خط‌شکن است و این‌ها با تولید «ماسک»، از مدافعان سلامت پشتیبانی می‌کنند؛ برای این است که این پارکینگ را با سنگر پشتیبانی در دوران دفاع مقدس مقایسه کردم. 

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

کار تولید ماسک در این‌جا از ساعت ۸ صبح تا پاسی از شب یعنی حدود ساعت ۲۳ ادامه دارد و رزمندگان یک‌به‌یک، شیفت خود را تعویض می‌کنند، تا کار یک لحظه هم متوقف نشود؛ یکی وظیفه هماهنگی‌ها را برعهده دارد و یکی دیگر، پارچه‌ها و کش‌ها را اندازه می‌گیرد و برش می‌زند تا این‌که در نهایت چند نفر با چرخ خیاطی آن‌ها را بدوزند و بعد از استریل شدن، بسته‌بندی کرده و به مراکز درمانی ارسال کنند.

البته تولید ماسک فقط در این پارکینگ خلاصه نمی‌شود، بلکه تعدادی از زنان هم از این‌جا مواد اولیه را می‌گیرند در خانه‌های خود، با چرخ خیاطی‌های‌شان ماسک‌ها را تولید می‌کنند؛ همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس، زنان در پشتیبانی از رزمندگان در خانه‌های خود فعالیت داشته و برای آن‌ها لباس می‌بافتند و یا دور هم جمع می‌شدند و بسته‌های تغذیه‌ای را برای ارسال به جبهه‌ها آماده می‌کردند.

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

«محمدرضا کشوری» مسئول ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان «انصارالرسول» است که این‌روز‌ها مسئولیت هماهنگی همه کار‌های مربوط به تولید ماسک‌ها را نیز برعهده دارد. وی معتقد است که این کار موجب شادی روح شهدا می‌شود و آن را افتخاری برای رزمندگان گردان انصار می‌داند و می‌گوید: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و اتفاقاتی که امروز در جامعه ما در حال رخ دادن است، رزمندگان گردان «انصارالرسول» لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس، در یک حرکت خودجوش مردمی، که همه هزینه‌های آن توسط خودشان و برخی از مردم تأمین می‌شود، با تهیه چرخ خیاطی، پارچه و کش، شروع به تولید ماسک جهت توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح کشور کرده‌اند و باتوجه به این که پزشکان و مراکز درمانی اعلام نیاز می‌کنند، این ماسک‌ها به آن مراکز در شهرستان‌های رشت، قوچان، تهران، بابل و دیگر شهرها، ارسال می‌شوند.

این رزمندگان دوران دفاع مقدس که امروز دست به تولید ماسک زده‌اند، اکثرا تاکنون تجربه خیاطی کردن به این صورت را نداشته‌اند؛ اما با این وجود و مشاهده نیاز کشور، دوباره مانند دوران دفاع مقدس پای به میدان جهاد گذاشته و دست به تولید ماسک‌های استانداری زده‌اند که مورد تایید پزشکان نیز هست».

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

«عبدالله ترابی» نیز یکی از رزمندگان گردان انصار در دوران دفاع مقدس است که در گردان‌های «مالک» و «حبیب» هم حضور داشته که حالا بعد از گذشت سال‌ها از آن دوران، این روحیه رزمندگی، ایثارگری و جهادی خود را از دست نداده است.

وی معتقد است که «انگیزه دفاع از دوران دفاع مقدس در دل ما رزمندگان وجود دارد و امروز هم که ویروس کرونا در کشورهای مختلف خصوصا میهن اسلامی ما مستولی یافته است، وظیفه خود دانستیم که در عرصه مبارزه با این بیماری حضور داشته باشیم که در این راستا، حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که در زمینه تهیه و توزیع ماسک اقدام کنیم».

یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر بیماری کرونا، جانبازان شیمیایی هستند؛ اما این موضوع موجب نشده است که «داود نادری» جانباز شیمیایی گردان انصار به صحنه تولید ماسک نیاید؛ وی همه خطرهای احتمالی را به جان خود خریده است تا کادر درمانی کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، کمتر آسیب ببینند.

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

«داود نادری» نیز می‌گوید: «این رزمندگان در دوران دفاع مقدس در مقابله به دشمن بعثی باهمدیگر اتحاد داشتند و بعد از جنگ هم در مواقع ضرورت، همچنان برای خدمت‌رسانی به مردم، پای کار بوده و هستند. امروز هم که کشور گرفتار بیماری کرونا شده است، رزمندگان گردان «انصار» یک مجموعه‌ای را ایجاد کرده‌ و برای مراکز درمانی ماسک تولید می‌کنند. رزمندگان امروز همگی پای کار هستند و هیچ‌کدام پا پس نمی‌کشند و نشان دادند که مانند دوران دفاع مقدس، حرکت جهادی را هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد».

تنها رزمندگان گردان انصار نیستند که در این جمع حضور دارند، بلکه آن‌ها فرزندان خود را نیز با خود همراه کرده‌اند تا فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنند؛ در این راستا چندین نوجوان و جوان امروزی هم در تولید ماسک به پدران رزمنده خود کمک می‌کنند.

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

رزمندگان خط‌شکن گردان «انصار» در میدان مبارزه با «کرونا» + تصاویر

این تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های جهادی مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی است که با روحیه دفاع مقدس، این‌روزها به میدان مبارزه با کرونا آمده‌اند؛ درحالی که برخی رسانه‌های وابسته به فتنه‌گران در مقابل این حرکت بزرگ سیاست سکوت رسانه‌ای را در پیش گرفتند و برخی رسانه‌های دیگر وابسته به این جریان‌ها نیز با بی‌شرمی تمام به تمسخر این افراد به بهانه‌های مختلف می‌پردازند؛ بنابراین باید درنظر داشت که کرونا هم مانند دیگر معضلات و مشکلات می‌گذرد و روسیاهی این‌گونه اعمال، می‌ماند بر روی کسانی که در این شرایط نشستند و به‌جای کمک به مردم، فقط ایراد گرفتند و مسخره کردند؛ روسیاهی که با هیج آب و صابونی پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها