محسن سلیمانی:

جشنواره تئاتر«مقاومت» مورد بی‌مهری قرار گرفته است

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری تئاتر مقاومت با انتقاد از دوسالانه برگزار شدن جشنواره تئاتر مقاومت گفت: این جشنواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ - 18April 2020

جشنواره تئاتر«مقاومت» مورد بی‌مهری قرار گرفته استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محسن سلیمانی، عضو شورای عالی سیاستگذاری تئاتر مقاومت در مصاحبه با برنامه «پرده آخر» که با موضوع تئاتر «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» از رادیو گفت‌و‌گو پخش می‌شد، در ارتباط با اهمیت تولید محتوا در حوزه تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای خلق یک اجرا باید نمایشنامه داشته باشیم و نمایشنامه آنقدر باید از نظر ساختاری توانمند باشد که در اجرا به سمت و سویی برود که مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید به سمت ساختارمند کردن این حوزه به نحوی که که زمینه برای حضور جوانان جهت تولید محتوا فراهم شود،حرکت کنیم، در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در سالهای گذشته شاهد برگزاری جشنواره سالیانه تئاتر دفاع مقدس بودیم ،پس از مدتی به جشنواره تئاتر مقاومت تغییر نام داد و دو سالانه شد.

سلیمانی با انتقاد از تصمیم گرفته شده در این زمینه گفت این جشنواره مورد بی مهری قرار گرفته است و اکنون وقت آن رسیده است که فراخوان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت هر چه زودتر منتشر شود تا هنرمندان بدانند فرصت بزرگی در پیش رو دارند و باید از این فرصت برای تهیه آثار خوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای تولید محتوا در حوزه تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی سوژه کم نداریم، بلکه با یک گنجینه پایان ناپذیری روبه‌رو هستیم، ادامه داد: کتاب های زیادی از خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس در کشور منتشر شده است و از این خاطرات می‌توانیم برای خلق نمایش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مناسب است کارگاههایی نیز برای جوانان در حوزه تولید محتوا به صورت مناسب برگزار کنیم ، افزود: مثلا در زمینه «حضور زنان در جنگ» محتوای کمی منتشر شده است در صورتی که می توان از کتابهای خوبی که در این زمینه منتشر شده است از جمله کتاب خاطرات «دا» و «دختر شینا» برای خلق اثر استفاده کنیم.

مشاور عالی مدیرعامل بنیاد روایت فتح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اکنون زمان آن رسیده که به تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای شود، افزود: باید قرارگاه مرکزی باحضور متولیان عالی مدیریتی برای تئاتر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایجاد شود، در حال حاضر دستگاه های زیادی در این حوزه کار می‌کنند و برای ایجاد هم افزایی بین دستگاه ها مناسب است که چنین قرارگاه ایجاد شود چرا که با هم افزایی می توانند آثار فاخری را در این زمینه تولید کنند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ما باید به سمت و سویی برویم که مدیران به این باور برسند که تئاتر خوب است و می تواند باعث توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شود ،ادامه داد: از این موضوع گلایه مند هستیم که مدیران، تئاتر در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی را جدی نمی‌گیرند و تصور بر این دارند که تئاتر در این حوزه فصلی است در حالی که باید این باور آنها اصلاح شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار