هم‌اندیشی سینما انقلاب با معرفی ۶ اثر برتر برگزیدگان خود را شناخت

مراسم اختتامیه چهارمین هم‌اندیشی سینما انقلاب با معرفی شش اثر برتر از سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر، برگزیدگان خود را شناخت.
کد خبر: ۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 21February 2015

هم‌اندیشی سینما انقلاب با معرفی ۶ اثر برتر برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه چهارمین هماندیشی سینما انقلاب عصر دیروز جمعه با حضور اندیشمندان سینمایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی هنری سرچشمه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم از "سید ناصر هاشمزاده" به نمایندگی از استادان حاضر در این همایش تجلیل به عمل آمد، در ادامه از حجتالاسلام اسماعیل جلالی، میرشمسالدین فلاح هاشمی و حسن شاهنگی نخبگان فکری همراهی کننده این جریان فرهنگی تقدیر شد.

سید امیر جاوید و جواد طالبی به نمایندگی از برنامه رادیویی سینما معیار، سید مرتضی فاطمی و جواد رحمانی از نشریه پنجره و مهدی طوسی به نمایندگی از خبرگزاری تسنیم بهعنوان رسانههای برتر حامی حرکت سینما انقلاب معرفی شدند.

اگر سینمای ایران یک مُلّا داشته باشد قطعآ آن آقای هاشم زاده است

سید امیر جاوید کارشناس برنامه رادیویی سینما معیار گفت: خیلی خوشحال هستم که در قابی قرار گرفتهام که یک طرف آن استاد هاشمزاده قرار گرفته است؛ من همه این حرکت را در آقای هاشم زاده خلاصه می بینم و آقای هاشم زاده هم همه این حرکت است. من تعظیم می کنم  در برابر متانت و بزرگواری ایشان، اگر سینمای ایران یک مُلّا داشته باشد قطعا آن آقای هاشم زاده است.

در ادامه این مراسم از فیلم مزار شریف ساخته "عبدالحسن برزیده" توسط یکی از فرزندان شهدای این واقعه به نمایندگی از خانواده های شهدای مزار شریف تقدیر شد.

تقدیر هماندیشی سینما انقلاب به خاطر توجه به مسئله مهدویت در سینمای انقلابی در عصر کنونی و توجه به وحدت میان ادیان و مذاهب که بیشتر از هر زمان اولویت است به فیلم شاهزاده روم ساخته "هادی محمدیان" تعلق گرفت.

امیدوارم به صدور فرمان تاریخی نیازی نباشد

محمدیان با اشاره به اینکه حرکت سینمای انقلاب برای مجموعه سازنده فیلم انیمیشنی "شاهزاده روم" باعث دلگرمی است، گفت: همان طوری که زمان جنگ دشمن سنگر به سنگر برای تصرف خاک و ناموس ما تلاش میکرد و سربازان خمینی کبیر(ره) در برابر آنها ایستادند، امروز هم دشمن برای فتح سنگرهای فرهنگی ما تلاش میکند تا قلب و فکر فرزندانمان را تسخیر کند و سربازان امام خامنهای در مقابلش ایستادهاند. فقط خواستم بگویم که فیلم "شاهزاده روم" با دست خالی، با گوشواره و گردنبند و سکه های طلای اهدایی مردم ساخته شد، ولی این دلیل نمی شود مسئولین ساکت بنشینند. امیدوارم نیاز نباشد مانند فرمان خمینی کبیر(ره) برای آزادسازی پاوه، امام خامنهای نیز فرمان تاریخی صادر کند.

فیلم "روباه" ساخته بهروز افخمی دیگر اثر مورد تقدیر چهارمین هم اندیشی سینما انقلاب بود.

فیلمی برای تماشاچیان واقعی

افخمی با ابراز خوشحالی از حضور در هماندیشی سینما انقلاب اسلامی گفت: خیلی خوشحالم که "فیلم روباه" مورد توجه تماشاچیان واقعی قرار گرفته است، همان کسانی که سال هاست سینما را ترک کرده اند.

فیلم "چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت" ساخته وحید جلیلوند، "سمفونی استیضاح" کاری از محمدعلی شعبانی  و "ایران برگر" اثر مسعود جعفری جوزانی دیگر آثار مورد تقدیر این هم اندیشی بهعنوان مجموعهای از فیلمهایی بودند که با شاخصهها و معیارهای انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن داشتند، و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها