نهمین رزمایش پیامبر اعظم- 3

سردار فدوی: پیشرفته‌ترین مین‌های دریایی را در اختیار داریم که امریکایی‌ها تصورش را هم نمی‌کنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما امروز پیشرفته‌ترین انواع مختلف مین دریایی را در اختیار داریم، که امریکایی‌ها هیچ‌گاه وجود چنین مین‌هایی را در کشورهای دیگر متصور نیستند.
کد خبر: ۴۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ - 25February 2015

سردار فدوی: پیشرفته‌ترین مین‌های دریایی را در اختیار داریم که امریکایی‌ها تصورش را هم نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش سپاه، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، ضمن تشریح اولین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص)9 برای فرماندهان ارشد حاضر در منطقه رزمایش اظهار داشت: در کل جغرافیای خلیج فارس بهخصوص در جنوب برای عبور و مرور متکی به 19 کانل هستیم، و اگر این کانالها مسدود شود هیچ ترددی به سمت جنوب خلیج فارس انجام نخواهد شد.

وی بابیان اینکه امریکاییها خود اذعان دارند که بیشترین ترس آنها از مینهای دریایی است، افزود: تاکنون 22 شناور جنگی امریکا مورد آسیب قرار گرفته که 15 مورد آنها بهوسیله مین دچار آسیب شده است.

سردار فدوی به مکان و زمان آسیب این ناوها اشارهای نکرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: ما در زمان جنگ نیز عملیات مینریزی را انجام میدادیم؛ هرچند در آن زمان ابتداییترین نوع مینهای دریایی را در اختیار داشتیم، اما باز هم توانستیم آسیبهایی را به نیروهای فرامنطقهای در خلیج فارس وارد کنیم.

وی تصریح کرد: ما امروز پیشرفتهترین انواع مختلف مین را در اختیار داریم که امریکاییها هیچگاه وجود چنین مینهایی را در کشورهای دیگر متصور نیستند.

سردار فدوی گفت: امریکا از سال 2011 تاکنون بزرگترین رزمایشهای خود را به عملیاتهای مینروبی اختصاص داده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: امریکاییها در زمان جنگ در عرصه مینروبی هیچ موفقیتی نداشتند. ما 12 فروند شناور ازجمله یک ناو جنگی در حالی که 84 شناور مین روب آنها را اسکورت میکردند به وسیله مین مورد هدف قرار دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار