نهمین رزمایش پیامبر اعظم- 34

سردار عراقی: دفاعی را تمرین کردیم که دشمن را به رزم نزدیک وادار کند

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: این نیرو برنامه دفاع جانانه را در دستور کار خود قرار داد، تا ضمن حفظ تجهیزات در مقابل آتش حجیم و سنگین دشمن، دشمن را به رزم نزدیک وادار کند.
کد خبر: ۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ - 26February 2015

سردار عراقی: دفاعی را تمرین کردیم که دشمن را به رزم نزدیک وادار کند

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش سپاه، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 اظهار کرد: نیروهای مسلح هر کشور یکی از مولفههای امنیت ملی، اقتدار و هژمونی آن کشور محسوب میشوند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: نیروی زمینی سپاه نیز براساس همین مولفهها خود را آماده کرده تا این اقتدار را بهصورت کارآمد روی زمین نشان دهد.

وی تصریح کرد: نیروی مسلحی اقتدار دارد که در عرصه عمل بتواند توانمندی خود را به منصه ظهور برساند؛ بر همین اساس نیروی زمینی سپاه دانشهای نظامی برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ایجاد امنیت پایدار در کشور اقدام به ارتقای دانش نظامی خود در عرصههای دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی کرده است.

سردار عراقی اضافه کرد: این دانش نظامی باید بتواند تاکتیکها و تکنیکهایی که نیروهای رزمنده ما میآموزند را بهصورت عملی نشان بدهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما در این رزمایش براساس مؤلفههای پدافند غیرعامل اقدام کردیم، افزود: ما طی عملیاتهای امروز دفاع جانانهای را تمرین کردیم که بتواند در مقابل آتش حجیم و سنگین دشمن در مرحله اول، خود و تجهیزات خود را حفظ کند و دشمن را به رزم نزدیک وادار کند.

وی بیان داشت: در حقیقت ما در این رزمایش این موضوع را تمرین میکردیم که بدون تکیه بر تجهیزات سنگین مهندسی، نیروها با همان ابزارهای انفرادی بتوانند از زمین خود دفاع کنند.

سردار عراقی استتار، اختفا، پوشش و فریب را ازجمله اصول نبرد ناهمطراز عنوان کرد و گفت: رزمندگان نیروی زمینی سپاه توانستند این اصول را بهخوبی در منطقه وسیع رزمایش به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار