نهمین رزمایش پیامبر اعظم- 27

آغاز مرحله دوم رزمایش «پیامبر اعظم(ص) 9» با محوریت نیروی زمینی سپاه

مرحله دوم رزمایش گسترده و مشترک «پیامبر اعظم(ص) 9» از دقایقی پیش با محوریت نیروی زمینی سپاه در جنوب و جنوب غرب کشور آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰ - 26February 2015

آغاز مرحله دوم رزمایش «پیامبر اعظم(ص) 9» با محوریت نیروی زمینی سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش سپاه، بخش نخست رزمایش نیروی زمینی سپاه، دقایقی قبل با علام رمز «یا رسولالله» از سوی سردار محمد پاکپور فرمانده این نیرو، در منطقه عمومی سیریک و جاسک - واقع در منتهیالیه ساحل خلیج فارس و محل تلاقی آن با دریای عمان - آغاز شد.

10 لشکر نیروی زمینی سپاه در قالب 17 رده نیروی زمینی، و در نزدیک به 300 نقطه جنوب و جنوب غربی کشور در این رزمایش حضور دارند.

همچنین در این رزمایش ردههای توپخانه، زرهی، هوابرد، و نیروی مخصوص (تکاوران نزسا) به ایفای نقش میپردازند.

بنابراین گزارش، تیپ هوابرد 33 المهدی نیروی زمینی سپاه بهعنوان پیشاهنگ نیروهای عملکننده به اجرای عملیات خواهد پرداخت.

«قرارگاه مدینه» بهعنوان قرارگاه مقدم نیروی زمینی سپاه فرماندهی این بخش از رزمایش را به عهده دارد.

نیروی زمینی در قالب شش عملیات ازجمله دفاع ثابت، دفاع سیال و متحرک، ضد هلیبرن، کمین و دفاع در ساحل، تاکتیکهای خود را به نمایش خواهد گذاشت.

در عملیات دفاع ثابت یک ستون فرضی دشمن وارد عمل شده که با موشکهای ضد زره دهلاویه و انفجارات جادهای مورد هدف قرار میگیرند.

در این سناریو دشمن بسیار قوی و هوشمند فرض شده که پس از درگیری شدید میتواند بر این منطقه مسلط شود.

در مرحله بعدی گردانهای تکاور نیروی زمینی سپاه وارد عمل شده و پس از دفع دشمن، حمله دشمن از ساحل و عملیات هلیبرن آنها را خنثی خواهند کرد.

همچنین نیروهای زرهی، هوابرد، ضد زره، تکاور، توپخانه، و پیاده در رزمایش گسترده نیروی زمینی سپاه به اجرای تاکتیکهای نوین خود میپردازند.

گفته میشود در منطقه عمومی رزمایش در جنوب و جنوب شرق کشور هزاران موضع رزمی و پشتیبانی وجود دارد که با استتار طبیعی و مصنوعی به هیچ وجه از طریق پهپادهای شناسایی، قابل رؤیت نیستند.

همچنین در امتداد سواحل این منطقه کوههایی وجود دارد که گفته میشود امروز صدها موضع بتنی در عمق 100 تا 150 متری این کوهها ایجاد شده، که توانایی دفع هر متجاوزی را در سواحل جنوبی کشور داراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار